ایوب ابراهیمی امشب (بیست و سوم آبانماه) در گردهمایی مدیران و مسئولان «نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت» دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: اساس هر گونه تغییر و رویکرد درک دقیق و فهم همه جانبه مسائل و ورود آگاهانه است.
وی عنوان کرد: چالشهای حوزه آموزش و پرورش یک مسئله امروزی نیست به همین جهت باید با تدبیر برای حل مشکلات آن گام برداشت.
معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به چالشهای نیروی انسانی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: وجود برخی از قوانین چالشزا در رابطه با جذب نیروی انسانی باید اصلاح شود تا برخی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش کشور حل شود.
ابراهیمی، با اشاره به پیوند عمیق میان آموزش و پرورش، تصریح کرد: آموزش و پرورش رکن اساسی تحول در جامعه است که دانشگاه فرهنگیان در کنار آن تقش یک هیات اندیشهورز را ایفا میکند و در میدان موضوعات را عملی میکند.
وی با اشاره به دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در تعامل با یکدیگر و همافزا کردن ظرفیتها هستند، خاطرنشان کرد: همه افراد فعال در سیستم آموزش و پرورش کشور در تربیت نیروی انسانی کشور نقش مهمی را ایفا میکنند. به همین جهت باید هدف والای خود را بشناسیم تا در راه خدمتگزاری به کشور و آینده کشور موفق باشیم.
معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان کشور، ضمن تاکید بر فعالیت بدون هیاهو و با رویکرد جهادی، مطرح کرد: موسسه آموزشی و علمی تایمز در سال ۲۰۲۳ میلادی نام ۷۳ مرکز علمی در ایران را در پرتال خود به عنوان برترینها قرار میدهد؛ این یعنی بر اساس نقشه راه و برنامه محور در راستای افق آموزشی و توسعه دانشگاه های کشور حرکت کردیم.
ابراهیمی، وربیت معلم را تاثیرگذار ترین فعالیت در جامعه دانست اظهار کرد: تمام مهارتهای توسعهای از سیستم آموزش و پرورش در کودک شکل میگیرد و مهارت آموزش این مسائل نیز توسط دانشگاه فرهنگیان انجام میشود که اقدامی بسیار ارزشمند است.
وی افزود: سرمایه انسانی آموزش و پرورش بواسطه تربیت معلم قوام دارد و دانشگاه فرهنگیان شکل دهنده هویت و ارزشهای جامعه است.
انتهای پیام
نظرات