• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402082316543
  • خبرنگار : 50046

مدیر ستاد کانون های مساجد استان خبر داد

فعالیت بیش از ۱۰۰ کتابخانه در کانون های مساجد خراسان شمالی

فعالیت بیش از ۱۰۰ کتابخانه در کانون های مساجد خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از فعالیت ۱۳۲ کتابخانه در کانون های مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم کانون ها، بروزرسانی منابع کتابخانه های کانون های مساجد استان است، گفت: طرح پالایش کتاب در قالب جمع آوری کتاب های فرسوده و خرید و اهداء کتاب های جایگزین بر اساس نیازهای کانون ها در حال انجام است و تاکنون ۶۵۸ جلد با بیش از ۹۴ عنوان کتاب با موضوع های مذهبی، ایثار و شهادت، ادبیات و داستانی از این طریق به کانون ها اهدا شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ابتدا بازدیدهای میدانی از نحوه عملکرد و برنامه های کتابخانه کانون ها در دستورکار قرار گرفته و انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اشاره به اینکه شعار امسال هفته کتابخانه ها،  "آینده خواندنی است"، ادامه داد: اولویت ما در کانون های مساجد تقویت مبناهای دینی و تربیت نیروی انقلابی و جهادگر است که این موضوع با کتابخوان شدن افراد و انس با مطالعه محقق می شود.

حجت الاسلام پاکدامن، تشکیل حلقه های تربیتی و خوانش کتاب را با قرائت جمعی کتاب های ارزشمند از جمله "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم" و "انسان ۲۵۰ ساله" را دیگر برنامه مستمر و در حال اجرا نام برد و تأکید کرد: سعی داریم تا با خوانش کتاب هایی از این دست و تشکیل حلقه های مطالعه،  زمینه ارتقاء آگاهی افراد را فراهم آوریم و با تقویت مبانی اعتقادی، تربیت نیروهای متعهد و آگاه فراهم شود.

وی اضافه کرد: "ستاره ها چیدنی نیستند" با موضوع مبنایی عفاف و حجاب برای دختران نوجوان  و کتاب هایی با موضوع شهدا همچون"خواب خون" با موضوع زندگی نامه شهید محمدحسین فهمیده نیز در حال خوانش است.

وی به برگزاری شنبه های کتاب با معرفی و خوانش کتاب های "به طور اتفاقی" نوشته غلامرضا حیدری ابهری، "منِ دیگرِ ما" نوشته محسن عباسی ولدی، "قصه ما مَثَل شد" نوشته محمد میرکیانی، "خواهر" نرگس شکوریان فرد، "نخل و نارنج"  نوشته  وحید یامین پور و نیز  "یوسرائیل و صهیوناکراسی" منتشر شده از سوی دفتر نشر معارف اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha