• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402082216000
  • خبرنگار : 50107

توضیح سخنگوی شورای شهر مشهد درمورد تغییر رئیس شورا

توضیح سخنگوی شورای شهر مشهد درمورد تغییر رئیس شورا

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص گمانه‌زنی‌ها برای تغییر رئیس شورا، توضیحاتی ارائه کرد. 

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز ۲۲ آبان‌ماه، در حاشیه نودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اخبار مطرح شده برای تغییر ریاست شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته رسانه‌ها نه به صورت واضح و کامل اما مطالبی را بیان کردند که شبهاتی را حتی برای شورای شهر ایجاد کرد.

وی افزود: ما آیین‌نامه‌ای در شورای شهر داریم که مصوب شورا در سال ۱۳۹۸ است. کمیته انطباق وقت این آیین‌نامه را تایید کرد که اکنون اجرا می‌شود. این قانون است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در آیین‌نامه داخلی شورا موضوعات مختلفی برای اداره شورا و امورات داخلی آن پیش‌بینی شده است.

حاجی‌بگلو بیان کرد: برخی اعضا نسبت به بعضی از رفتارهای هیات‌رئیسه در عملکرد یا مدیریت آن‌ها اعتراض داشتند که به لحاظ آیین‌نامه‌ای این اجازه به آن‌ها داده شده که مطرح کنند. یک ماه پیش حدود ۹ تا ۱۰ نفر اعتراضی را مطرح کردند که باید در جلسه غیر علنی بررسی می‌شد که این موضوع اتفاق نیفتاد تا اینکه روز گذشته جلسه‌ای برگزار و موضوعات در جلسه مطرح شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: یکی از موضوعات در خصوص عملکرد هیات رئیسه بود. جلسه بسیار خوبی برگزار و بسیاری از صحبت‌ها، نگرانی‌ها و حدس و گمان‌ها مطرح و بسیاری از شبهات رفع شد. امروز در جلسه علنی نایب رئیس شورا مسئولیت جلسه را برعهده گرفتند و ‌آقای موحدیان، رئیس شورا مرخصی هستند.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده ۸ آیین‌نامه داخلی شورا جلسه‌ای برگزار و تصمیماتی گرفته شده که تا اجرایی شدن این تصمیمات نایب رئیس شورا مسئولیت جلسه را برعهده دارند. انتخاب هیات رئیسه جدید که فعلا شامل رئیس است، برگزار خواهد شد و هر کدام از اعضا می‌توانند کاندیدا شوند. نهایت دو هفته می‌توانیم شورا را بدون رئیس برگزار کنیم.

حاجی‌بگلو اضافه کرد: شاید اعضا به این نتیجه برسند که جلسه انتخاب رئیس و رای‌گیری غیر علنی برگزار شود که این موضوع در قانون هم وجود دارد اما نظر من این است این کار در جلسه علنی انجام شود. شاید خود آقای موحدیان نیز دوباره ثبت نام کنند و رای بیاورند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: اگر دو عضو جانشین در زمان انتخابات در شورا حضور نداشتند و شرایط فعلی حاکم بود، شاید اتفاقات امروز رخ نمی‌داد و همان زمان ترکیب هیات رئیسه به گونه دیگری بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha