• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402082115343
  • خبرنگار : 71592

رسانه عبری: در آینده قابل پیش‌بینی فرصتی برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل وجود ندارد

رسانه عبری: در آینده قابل پیش‌بینی فرصتی برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل وجود ندارد

روزنامه عبری «معاریو» امروز (یکشنبه) نوشت، در آینده قابل پیش‌بینی فرصتی برای حل نزاع میان فلسطین و رژیم صهیونیستی وجود ندارد زیرا دو طرف اختلاف مواضع دارند و نمی‌توانند به توافق برسند.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، هدف از این جنگ خشونت‌آمیز مستمر در نوار غزه از بین بردن توانایی‌های نظامی و دولتی حماس است.

این روزنامه درباره جایگاه و نقش رژیم صهیونیستی پس از سقوط احتمالی حکومت حماس در نوار غزه پرسید و نوشت، بحث در این زمینه مستلزم اشاره به سه فرض اساسی است؛

فرض اول این است که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد ۲‌.۲ میلیون فلسطینی را کنترل کند. فرض دوم اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین قادر نیست و نمی‌خواهد به کنترل واقعی نوار غزه بازگردد و سوم اینکه در آینده قابل پیش‌بینی فرصتی برای حل نزاع میان فلسطین و رژیم صهیونیستی وجود ندارد زیرا دو طرف اختلاف مواضع دارند و نمی‌توانند به توافق برسند.

روزنامه «معاریو» نوشت، این سه فرض اساسی دامنه احتمالات را برای رژیم صهیونیستی محدود می‌کند و سران آن را به تلاش برای دستیابی به سه هدف اصلی برای پس از سقوط احتمالی حکومت حماس در نوار غزه ملزم می‌کند:

هدف اول ایجاد احساس شکست در طرف فلسطینی و پایان دادن به این نزاع است و این هدف برای جامعه فلسطین و رهبری آن روشن می‌کند که نمی‌توان رژیم صهیونیستی را شکست داد و برای کشورهای منطقه هم روشن می‌کند که قدرت و عزم رژیم صهیونیستی تنها برای شکست دشمنانش نیست.

هدف دوم، پس از تکمیل گام نظامی، باید روند جدایی مدنی - سیاسی و نه امنیتی در نوار غزه هم تکمیل شود. باید مرزها و گذرگاه‌ها بسته و جریان آب و برق متوقف شود اما در عین حال باید آزادی عمل کامل حفظ شود تا این اطمینان حاصل شود که حماس و دیگر جنبش‌ها قدرت خود را مجددا به دست نمی‌آورند.

هدف سوم اینکه با وجودی که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد و نیازی به ورود به منجلاب غزه ندارد اما بهتر است از طریق یک سیستم وفاداری یا یک کارگروه به مدت پنج سال به بازسازی غزه بپردازد و در این مدت یک دولت محلی تکنوکرات تشکیل شود تا فورا همه اردوگاه آوارگان از جمله سازمان آنروا را نابود کرده و شهرهای جدیدی بسازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha