• جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081913611
  • خبرنگار : 50175

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی:

استکبارستیزی و بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی است

استکبارستیزی و بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی است

ایسنا/لرستان عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: استکبارستیزی و بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی است.

سیدنظام‌الدین موسوی امروز ۱۹ آبان‌ماه در مجمع عمومی سالانه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی لرستان که با موضوع جهاد تبیین و استکبارستیزی در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: استکبارستیزی، آرمانگرایی، عدالت‌خواهی، آزادی همراه با معنویت و بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی کشور است.

وی تصریح کرد: بهتر است تجربیات و خاطرات فعالان تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی در قالب مکتوب و ماندگار بشود تا آیندگان هم از این تجربیات استفاده کنند.

عضو هیئت امنای دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان استان لرستان حضور فعالی در دوران دفاع مقدس داشتند.

موسوی اضافه کرد: نقش بچه‌های لرستان و دانشجویان این استان در مقابله با انحرافات جنبش دانشجویی دهه ۷۰ بی‌نظیر بود؛ زیرا بن‌بست‌ها را شکستند و این ناشی از بصیرت است.

وی بیان کرد: دانشجویان انقلابی لرستان همواره موتور محرکه در مقابله با انحرافات جنبش دانشجویی بوده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استقامت در مسیر ولایت‌مداری از موضوعات مهم است که همیشه دانشجویان انقلابی استان لرستان به آن متعهد بوده‌اند.

موسوی اظهار کرد: تشکل‌های اسلامی و فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه لرستان (دانشگاهیان انقلابی استان) همواره از ابتدا تاکنون در مسیر سالم حرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های تفکر و اندیشه حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و در مجموع گفتمان انقلاب اسلامی ایران است.

سخنگوی مجلس خاطرنشان کرد: مقاومت غزه و فلسطین ناشی از همین تفکر است که بن‌ست وجود ندارد و باید از بن‌بست‌ها عبور کرد.

موسوی اضافه کرد: براساس نظرسنجی‌های معتبر همچون مؤسسه گالوپ قبل از این اتفاقات از مردم غزه نظرسنجی کرده بود که براساس آن جوانان و نوجوانان ۱۵ تا ۲۵ فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی به مراتب رادیکال‌تر هستند و این خود گویای واقعیت مهم است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب پروژه انسانیت‌زدایی، ملت‌زدایی و دولت‌زدایی را درباره مردم فلسطین آغاز کرده است و به صورت رسمی به مردم فلسطین ظلم می‌کند و هیچ‌گونه حق حیات برای این مردم قائل نیست.

سخنگوی مجلس ادامه داد: عملیات طوفان‌الاقصی که توسط جبهه مقاومت غزه طراحی و اجرا شد در واقع بن‌بست‌شکنی بود و بدون شک همانگونه که هیمنه و ابهت رژیم صهیونیستی را نابود کرد که یک موضوع بسیار مهم است؛ از سوی دیگر این اقدام مهم باعث حذف طرح و معادله آمریکایی، اسراییلی با موضوع عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شد؛ زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌دنبال سلطه بر منطقه هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم در جهان حمایت‌های بی‌نظیری از سوی مردم کشورهای مختلف همچون انگلیس، آمریکا، فرانسه و ... از مردم غزه و فلسطین صورت می‌گیرد و این نشان می‌دهد فلسطین به موضوع مهم جهان تبدیل شده است.

موسوی با اشاره به اینکه برخی افراد داخل کشور که مدام مردم را می‌ترسانند و ترس و ناامیدی را در جامعه ترویج می‌کنند اصطلاح قرآنی مُرجِفونَ فی‌المدینه را به‌کار برد.

وی تصریح کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران، جنگ نیست بلکه بازدارندگی بوده که در این زمینه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha