• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081712662
  • خبرنگار : 50295

هفتمین کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» پایان یافت

هفتمین کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» پایان یافت

ایسنا/زنجان رئیس شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» گفت: در این روزها، روزهای مظلومیت غزه را پشت سر می‌گذاریم؛ در غزه یک مادر با یک بمباران مادر چند فرزند شهید خود شده و خود نیز در کنار فرزندانش به شهادت می‌رسد. غزه مظلوم‌ترین موضوعی است که می‌توان در مورد آن حرف زد.

علیرضا قزوه ظهر امروز ( ۱۷ آبان‌ماه) در آیین اختتامیه هفتمین دوره کنگره بین‌المللی «زنان عاشورایی»، اظهار کرد: کنگره شعر «زنان عاشورایی» راه خود را به درستی طی کرده است. سال گذشته که در محضر مقام معظم رهبری بودیم عنوان شد که کتاب در راستای شخصیت بزرگوار حضرت خدیجه (ع) آماده خواهد شد که امروز این اتفاق رخ داده و برای اولین‌بار کتاب مستقلی برای حضرت خدیجه (ع) رونمایی می‌شود.

در ادامه برنامه مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش نیز تصریح کرد: همه ساله منتظر ایام تاسوعا و عاشورا هستیم تا برنامه‌های حسینی این شهر را مشاهده کنیم و این حق زنجان بود که میزبان این کنگره باشد زیرا این برنامه از جنس کار خودشان است.

فرح‌روز فاتحی ادامه داد: بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش، بنیادی است که خانواده‌ها، فرزندان و همسران شهدا و جانبازان عضو و موسس آن هستند. برنامه‌های مختلفی نیز در بنیاد داریم که یک بخشی از برنامه‌ها درباره فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با تاکید بر این موضوع که برای اینکه محتوا بهتر باشد ایثارگرانی از اساتید دانشگاه و صاحب کرسی درخواست شد تا وارد این حوزه شوند، عنوان کرد: یکی از کارهای انجام شده در بنیاد، برگزاری کنگره زنان عاشورایی است که امروز در زنجان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت‌ امنای حسینیه اعظم زنجان نیز در این مراسم بیان کرد: حسینیه اعظم زنجان، همچون نگینی بر جهان تشیع درخشیده و می‌درخشد. در این مکان مشق ولایت‌مداری و مشق عشق در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شده و هر سال صدها هزار عاشق و ولایتمدار را در ۸ محرم  کنار هم جمع می‌کند.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا میزبان مهمانانی از کشورهای مختلفی هستیم، خاطرنشان کرد: حسینیه اعظم دومین قربانگاه جهان اسلام به لحاظ وسعت و کثرت است ولی معتقدیم که در قربانگاه اول حاجی مکلف است ولی در حسینیه اعظم عاشقان بدون تکلف و بدون تکلیف آمده و عشق خود را بیان می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha