• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402081712391
  • خبرنگار : 50026

مدیرعامل بیمه سلامت ایران مطرح کرد:

توجه دولت سیزدهم به عدالت در حوزه سلامت

توجه دولت سیزدهم به عدالت در حوزه سلامت

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توسعه بیمه پایه برای اقشار کم درآمد در کشور فراهم شده و عدالت در سلامت بسیار مهم است، گفت: امسال دو دهک دیگر به دهک هایی اضافه شدند که باید خدمات بیمه رایگان دریافت کنند.

محمدمهدی ناصحی، امروز چهارشنبه ۱۷ آبان، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: فعالیت‌هایی در زمینه توسعه کمی و کیفی حوزه سلامت در خراسان جنوبی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه نگاه مجموعه نظام بر بحث مراقبت‌های اولیه و استقرار و توسعه شبکه‌های درمانی است، اظهارکرد: بحث پیشگیری نیز یکی از نکات ارزشمندی است که توانستیم در این زمینه فعالیت‌های خوبی در کشور انجام دهیم و امیدواریم در کوتاه مدت بتوانیم نواقص موجود در استان را رفع کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه پوشش جمعیتی در کشور یک جهشی داشتیم و اکنون بیش از ۴۴ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و بیش از ۲۰ میلیون نفر عضو صندوق روستاییان و عشایر هستند و خدمات آن را دریافت می کنند.

ناصحی با اشاره به نسخه الکترونیک گفت: حدود دو سال از اجرای این طرح می‌گذرد و هر فرد ایرانی یک پرونده الکترونیک خواهد داشت تا بتواند از فواید آن بهره ببرد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه امسال دو دهک دیگر به دهک هایی اضافه شدند که باید خدمات بیمه رایگان دریافت کنند، ادامه داد: وظیفه ما این است که به اقشار کم درآمد بیشتر توجه کنیم و توزیع نگاه عادلانه در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: در این راستا به سمت بیماری‌های پرهزینه رفته‌ایم و صندوق بیماران صعب العلاج راه اندازی کردیم و توانستیم تا حد زیادی از هزینه‌های پرداختی جیب مردم را کاهش دهیم و امیدوار کارکرد این صندوق را تقویت کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران تصریح کرد: طی در دولت سیزدهم به بحث توانبخشی، بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و توسعه بیمه پایه برای اقشار کم درآمد در کشور فراهم شده و عدالت در سلامت بسیار مهم است.

ناصحی یادآورشد: بیمه سلامت ۹۵ درصد از هزینه ها را در بیمارستان‌ها پوشش می‌دهد و ۷۸ درصد از طیف جمعیتی این بیمه به صورت رایگان بیمه هستند و در دولت سیزدهم به این موضوع بسیار توجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha