• چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402081712220
  • خبرنگار : 50046

کشف لاستیک های سنگین قاچاق در اسفراین

کشف لاستیک های سنگین قاچاق در اسفراین

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده انتظامی اسفراین از توقیف یک دستگاه خودرو نیسان حامل ۱۸حلقه لاستیک قاچاق میلیاردی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، سرهنگ محمد روهنا گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کسب خبری مبنی بر بارگیری لاستیک های قاچاق با یک دستگاه خودرو نیسان در سطح شهرستان موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اگاهی قرار گرفت. 

وی با اشاره به اینکه ماموران با هماهنگی قضائی خودرو حامل لاستیک های قاچاق را در محور اسفراین به سبزوار متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۸ حلقه لاستیک خودروی سنگین که فاقد هرگونه مدارک و بارنامه بود کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی به عمل آمده کارشناسان، ارزش این کالا را بیش از سه میلیارد ریال برآوردکردند، اظهارکرد: درنهایت متهم پس از تکمیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و لاستیک های قاچاق به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی اسفراین با تاکید بر اینکه وجود کالای قاچاق به اقتصاد کشور ضربه سنگینی وارد خواهد کرد، از شهروندان خواست تا برای کمک به اقتصاد و شکوفایی ایران اسلامی، در صورت اطلاع از اینگونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بیش از ۱۰۰ قلم لوازم آرایشی قاچاق در اسفراین کشف شد  

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین همچنین از کشف بیش از ۱۰۰ قلم لوازم آرایشی و ۶۴۰نخ سیگار قاچاق به ارزش بیش از ۹۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمد روهنا گفت: طرح مبارزه با کالای قاچاق به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با صنوف متخلف در سطح شهرستان اجرا که در همین رابطه، تعداد پنج واحد صنفی متخلف با هماهنگی مقام قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی و پلیس امنیت عمومی در بازرسی از این واحدهای صنفی تعداد بیش از ۱۰۰ قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق و غیرمجاز و تعداد ۶۴۰ عدد نخ سیگار قاچاق نیز کشف شد.

روهنا با بیان اینکه در اجرای این طرح پنج نفر پس از تشکیل پرونده به تعزیزات حکومتی معرفی شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش این تعداد کالای مکشوفه بیش از ۹۰ میلیون ریال برآورد شده است .

استرداد ۷۹۰ میلیون ریال به حساب مالباخته شیروانی

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز از استرداد مبلغ ۷۹۰ میلیون ریال به حساب مالباخته خبر داد. 

سرهنگ مجید یگانه پور اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان شیروانی مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ قابل توجهی از حسابش، درخواست رسیدگی به پرونده را داشت.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا شهرستان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی خود موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند، افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده به برداشت غیر مجاز مبلغ ۷۹۰ میلیون ریال از حساب این شهروند شیروانی اعتراف و در نتیجه بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با تلاش ماموران مبلغ برداشت شده نیز فورا به حساب مالباخته عودت شد، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع و یا مواجه با هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha