• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081611955
  • خبرنگار : 71592

آنروا: ساکنان غزه دستخوش فاجعه‌ای عظیم شده‌اند

آنروا: ساکنان غزه دستخوش فاجعه‌ای عظیم شده‌اند

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که ساکنان نوار غزه از کمک‌ها محروم شده‌ و در معرض کشتار، بمباران خارج از خانه‌های خود و آواره شدن اجباری قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، آژانس آنروا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت، مردم غزه هر روز برای یافتن نان و آب تلاش می‌کنند، همچنین قطع برق ارتباط مردم را با عزیزانشان و سایر نقاط جهان قطع می‌کند.

آنروا اعلام کرد، آنچه در غزه رخ می‌دهد، تراژدی انسانی با ابعاد عظیم است.

همچنین تمارا الرفاعی، مدیر روابط خارجی آنروا اعلام کرد، از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر  ۱.۵ میلیون تن یعنی ۷۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند و بیشتر آنها در شرایط بدی در پناهگاه‌های مستقر آنروا در غزه از جمله در شمال آن زندگی می‌کنند.

وی گفت، بیش از ۵۵۷ هزار آواره در ۹۲ مرکز در مناطق مرکزی غزه، خان‌یونس و رفح ساکن شده‌اند. نزدیک به ۱۶۰ هزار آواره هم تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی دستور تخلیه داد در ۵۷ مدرسه متعلق به آنروا در دو منطقه شمال و غزه ساکن بودند.

الرفاعی گفت، آنروا قادر به دسترسی به این پناهگاه‌ها جهت ارائه کمک یا حفاظت از آوارگان نیست و هیچ اطلاعی از نیاز و شرایط آنها ندارد.

وی افزود، شرایط مراکز پرجمعیت آنروا بسیار وخیم است و هشدار داد، به دلیل آسیب دیدن زیرساخت‌های آب و فاضلاب، این مراکز در معرض خطر تبدیل به بحران بهداشتی قرار دارند تا جایی که هزاران مورد التهابات سیستم تنفسی، التهابات پوستی و آبله گزارش شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود اعلام کرد، از زمان شروع جنگ در نوار غزه بیش از ۱۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و طبق اعلام مقامات صهیونیستی بیشتر از ۱۴۰۰ صهیونیست کشته شده‌اند.

در سی و دومین روز از جنگ غزه بنیامین نتانیاهو و آمریکایی‌ها می‌گویند در حال بحث بر سر امکان دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه یا وقفه تاکتیکی هستند و در عین حال جنگ را طولانی می‌دانند. مقاومت فلسطین نیز به هدف قرار دادن عمق اراضی اشغالی با حملات موشکی و مقابله با تهاجمات نیروی زمینی اشغالگران ادامه داده و مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود.

با گذشت بیش از یک ماه از آغاز جنگ در فلسطین اشغالی و آغاز بمباران شدید نوار غزه و ۱۱ روز پس از آغاز تهاجمات زمینی و اعلام اشغالگران مبنی بر گسترش عملیات زمینی خود در غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی هنوز قادر به هجوم به مناطق شهری در بخش شمالی نوار غزه نیستند و در مجموع پس از دریافت ضربات شدید از سوی رزمندگان مقاومت در جبهه‌های مختلف نبرد، در مرزهای تهاجمات خود در مناطق باز توقف کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha