• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402081611482
  • خبرنگار : 50228

ورزشگاه پیر تختی اهواز جوان می‌شود!

ورزشگاه پیر تختی اهواز جوان می‌شود!

ایسنا/خوزستان ورزشگاه تختی اهواز طی دو سال اخیر تغییرات چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

ورزشگاه تختی اهواز که قهرمانی‌ها و افتخارات بسیاری را در قلب خود جای داده است، با قدمتی بالای ۵۰ سال یکی از مجموعه‌های قدیمی استان و کشور محسوب می‌شود؛ این ورزشگاه که طی سال‌های گذشته از شرایط مطلوب دور شده بود و نماد اصلی آن یعنی زمین چمن شماره یک، که روزگاری از زمین های مطرح در کشور به شمار می رفت و بازی های داخلی و خارجی زیادی را میزبانی کرده بود، در این سال ها به مزرعه زرد تبدیل شده بود و حتی قابلیت برگزاری حتی یک تمرین فوتبال را هم نداشت اما امسال به چرخه برگشت و این ورزشگاه میزبان تیم های لیگ یکی کشور خواهد بود.

ورزشگاه پیر تختی اهواز جوان می‌شود!

به گزارش ایسنا، بازسازی و آماده‌سازی هرچه بهتر این ورزشگاه جهت ارائه خدمات مطلوب به ورزشکاران و عموم مردم در اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان قرار گرفت و با پیگیری و دستور مدیرکل و ورزش و جوانان خوزستان طرح بهسازی و بازسازی ورزشگاه قدیمی تختی اهواز از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفت و اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفت؛ در گام نخست این طرح خاک برداری و تعویض چمن زمین شماره یک ورزشگاه و به روزرسانی سیستم آبیاری به طور کامل انجام و چمن ورزشگاه احیا شد.

احداث پیست پیاده روی دور ورزشگاه برای استفاده عموم و داخل محوطه مجموعه استادیوم، نصب سیستم روشنایی، واگذاری زمین های چمن و مصنوعی استادیوم به بخش خصوصی در قالب ماده ۸۸ و نصب دوربین های مداربسته جهت حفظ امنیت و آرامش ورزشکاران، علاقه مندان و استفاده کنندگان از مجموعه، از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح بازسازی ورزشگاه قدیمی تختی اهواز است.

ورزشگاه پیر تختی اهواز جوان می‌شود!

هم چنین خانه تکواندو و سالن ووشو ورزشگاه تختی اهواز تجهیز و بازسازی و سرویس‌های بهداشتی مجموعه نیز جهت استفاده عموم تعمیر و بازسازی شدند. ضمن این که اورهال دکل های روشنایی و تجهیز رختکن‌ها و وی آی پی زمین شماره یک تختی، تجهیز سیستم سرمایشی سالن‌های بسکتبال (۲۲ بهمن) و هیات ورزش های همگانی هم انجام شد.

با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته جانمایی و احداث پارک و فضای سبز در مجاورت یادمان شهدای گمنام، نصب آبسردکن در مجموعه جهت استفاده عموم، توسعه پارکینگ اداری و بازسازی و مرمت ساختمان‌های اداری نیز در دست اقدام است که به زودی در ورزشگاه تختی اهواز محقق خواهند شد.

از آن جا که ورزش خاک ریز اولِ مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، انتظاری جز بهسازی ورزشگاه پیر تختی اهواز نیز نبود، ورزشگاهی که به دلیل قرار داشتن در منطقه‌ای قابل دسترس عموم، روزانه پذیرای صدها نوجوان و جوان است که هر کدام برای ساختن آینده ورزشی خود با هزاران امید پا به آن می‌گذارند. این ورزشگاه که در حال رسیدن به شرایط ایده آل است، می‌تواند مجددا روزهای خوش توأم با موفقیت در فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی را ببیند و باز هم محل ثبت خاطره‌ها برای ورزشکاران خوزستانی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۰۷:۳۵

سلام بنده بچه اهواز هستم . اگر راست میگن ورزشگاه تختی رو مثل ورزشگاه اختصاصی باشگاه فولاد مسقف و سرپوشیده کنند . یعنی اگر فقط زمین چمن رو مصنوعی کنند دقیقا شبیه ورزشگاه اختصاصی استقلال تاجیکستان میشه که مقابل پرسپولیس بازی کردند . طرح کاملا قدیمی و منسوخ که پیست تارتان داره و مسقف نیست متاسفانه