• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402081511101
  • خبرنگار : 50403

رئیس دانشگاه تبریز:

فرهنگ هوشمندسازی را باید در جامعه توسعه داد

فرهنگ هوشمندسازی را باید در جامعه توسعه داد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز گفت: اکنون کشورمان در زمینه‌ی هوشمند سازی در دنیا در رده‌ی ۱۳ تا ۱۵ قرار داریم و به لحاظ کاربرد هوشمندسازی در زندگی باید خیلی کار کرد و فرهنگ هوشمندسازی را در جامعه توسعه داد.

صفر نصرالله‌ زاده ۱۵ آبان ماه در آیین افتتاح «رویداد علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز» در تالار وحدت دانشگاه تبریز، گفت: آذربایجان شرقی و تبریز از روزگاران گذشته، قطب اقتصادی و صنعتی و پیشتاز در تجارت به ویژه صادرات کالاهای غیرنفتی بوده و ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: برخورداری از شهرک‌های صنعتی، واحدهای تولیدی متعدد، فعالان بخش خصوصی، مفاخر علمی و وجود بیش از ۴۰۰۰ استاد و هیات علمی، ۱۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی و بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان و همجواری با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان موقعیت بسیار خوبی برای توسعه‌ی اقتصادی و سرمایه گذاری در این استان ایجاد کرده است‌.

وی با اشاره رویداد علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز، گفت: این همایش نخستین رویداد علمی و اقتصادی شمالغرب کشور در سال جاری بوده که مقالات مختلفی در حوزه‌های اقتصاد شهری و توسعه‌ی پایدار شهری در آن ارائه خواهد شد و باید با بومی‌سازی الگوهای ارائه شده در این همایش بر اساس شرایط موجود، توسعه‌ی شهر در ابعاد مختلف مانند هوشمندسازی‌ به خوبی تحقق یابد.

نصرالله زاده با بیان این‌که دو الزام مهم برای هوشمندسازی در مدیریت شهری وجود دارد، ادامه داد: یکی از این الزامات حوزه‎‌ی سخت افزار و تامین زیرساخت‌ها و امکانات است که زمینه‌ی هدایت هوشمند را فراهم می‌کند و دیگری حوزه‌ی نرم افزاری و استفاده از هوش مصنوعی است که در زمان کنونی در دنیا کاربرد زیادی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، در این همایش تعدادی از سرمایه‌گذاران آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین پنل‌های تخصصی، کارگاه‌ها و ارائه‌ی مقالات علمی این همایش با عناوین «الگوی مشارکت، سرمایه گذاری و تامین مالی»، «آسیب شناسی پروژه های راکد»،  «توسعه هوشمند و دانش بنیان شهری»، «بالانس منابع و مصارف شهرداری‌ها» و «سکونتگاه های غیر رسمی un-habitat»   نیز در این رویداد یک روزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha