• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402081510745
  • خبرنگار : 50455

دانش‌آموزان و نوجوانان روح جامعه هستند

دانش‌آموزان و نوجوانان روح جامعه هستند

ایسنا/قم معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قم، از اعزام اولین گروه دانش‌آموزان قمی به سفر راهیان نور خبر داد و گفت: دانش‌آموزان و نوجوانان هستند که می‌توانند صفا و معنویت را در کشور ایجاد کنند، باید با تدارک سفرهای راهیان نور عطر معنویت و خلوص را در آنان نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قم، در حاشیه اعزام اولین گروه دانش‌آموزان قمی به سفر راهیان نور در گفت و گو با ایسنا، فرهنگ زنده‌ نگه‌ داشتن نام‌ویاد شهیدان را ضروری دانست و گفت: یکی از جذابیت‌ها برای دانش‌آموزان در سرتاسر ایران اسلامی، تماشای مناطق جنگی و درک حس‌وحال شهادت است که این خواست مهم، به‌وسیله سفر به مناطق جنگی تأمین می‌شود.

امینیان دانش‌آموزان و نوجوانان را روح جامعه خواند و گفت: این دانش‌آموزان و نوجوانان هستند که می‌توانند صفا و معنویت را در کشور ایجاد کنند، باید با تدارک سفرهای راهیان نور عطر معنویت و خلوص را در آنان نهادینه کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، اضافه کرد: اگر روحیه معنویت و یادآوری این‌که چه انسان‌ها و چه پهلوانان پاکی در این کشور می‌زیستند را به دانش‌آموزان و جوانان منتقل کنیم، بیگانگان نخواهند توانست در آنها نفوذ کنند.

وی درباره کیفیت این سفرها، اظهار کرد: این اعزام‌ها از ۱۵ آبان‌ماه تا اواخر آذرماه ۱۴۰۲ ویژه دانش‌آموزان پسر و دختر تمام مدارس دولتی و غیردولتی و با همکاری بسیج دانش‌آموزی استان قم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، استانداری و نهاد کتابخانه‌ها صورت خواهد گرفت.

امینیان یادآور شد: با برنامه‌ریزی بسیار خوبی که صورت‌گرفته است، دانش‌آموزان نه تنها با مناطق عملیاتی و حماسه‌های آن دوران آشنا می‌شوند، بلکه در مسیر بازگشت نیز از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در مناطق نفت‌خیز و شهرک‌های صنعتی اراک بازدید خواهند کرد و از این طریق گذشته و آینده را درک می‌کنند.

وی افزود: گرامیداشت و یادمان شهدا هیچ‌گاه نباید از یادها برود؛ چرا که فرهنگ‌ها با یادآوری‌ها باقی می‌ماند و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند: "زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست".

امینیان عنوان کرد: خون پاک شهدا نه تنها انقلاب ما را تأیید و تثبیت کرد که برای همیشه به ما راهی را نشان داد که تضمین بقا و هدف‌مان خواهد بود؛ دانش‌آموزان با کسب همین روحیه کشور را حفظ خواهند کرد.

وی در پایان تأکید کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان با حضور در یادمان‌های شهدا، راه ایستادگی و مقاومت را می‌آموزند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha