• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402081410436
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه اردستان:

برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای هفته فرهنگ اردستان انجام شود

برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای هفته فرهنگ اردستان انجام شود

ایسنا/اصفهان امام جمعه اردستان گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم‌تری برای گرامیداشت هفته فرهنگ اردستان داشته باشند. 

حجت‌الاسلام حسن دهشیری، امروز(یکشنبه،۱۴ آبان) در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان، اظهار کرد: یکی از رفتارهایی که باید با عمل در جامعه فرهنگ‌سازی شود کتاب و کتابخوانی است که باید در طول سال و ترویج کتاب‌های مفید برای همه اقشار انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی در خصوص هفته فرهنگ شهرستان اردستان، افزود: یکی از برنامه‌های هفته فرهنگ شهرستان باید معرفی مشاهیر، رجال و نساء مشهور منطقه باشد تا این افراد بیشتر شناخته شوند. 

امام جمعه اردستان بر لزوم تاسیس دبیرخانه دائمی هفته فرهنگ اردستان تاکید کرد و گفت: باید خورده فرهنگ‌های جامعه در بخش‌های مختلف در طول سال رصد و پایش شود تا بتوانیم نتیجه آن را در هفته فرهنگ رونمایی کنیم. اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم‌تری برای گرامیداشت هفته فرهنگ اردستان داشته باشند. 

دهشیری تصریح کرد: البته هفته فرهنگی ویژه و مختص یک هفته خاص نیست و باید در طول سال نسبت به برگزاری اقدامات فرهنگی و شناساندن قدمت تاریخی و فرهنگی و مفاخر شهرستان اردستان اقدام شود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های اردستان در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، بیان کرد: حوزه گردشگری ریشه در قرآن کریم دارد، اما گاهی مواقع ضعف در این حوزه باعث ایجاد ضد فرهنگ و ارزش‌های اسلامی منطقه می‌شود. متولیان حوزه فرهنگ و گردشگری اردستان با برنامه‌ریزی اجازه ندهند گردشگران و میهمانان خارج از شهرستان به بهانه گردشگری و بازدید از ابنیه‌های تاریخی، سوغات ناخواسته و ضد فرهنگ منطقه را برای این شهرستان بیاورند. 

هفته فرهنگ اردستان باید مردمی برگزار شود

همچنین فرماندار اردستان در این جلسه با گلایه از استقبال کم مسئولان از برنامه‌های فرهنگی و هنری که با حضور جوانان برگزار می‌شود، گفت: وضعیت جامعه به گونه‌ای است که باید به نسل جوان و نوجوان توجه بیشتری نسبت به گذشته شود. 

محمدهادی احمدی طبا با اشاره به هفته فرهنگ اردستان گفت: هفته فرهنگ شهرستان اردستان باید مردمی و با محوریت جوانان و شوراهای دانش آموزی مدارس برگزار شود. البته باید برنامه‌ریزی شود که هفته فرهنگ فقط در خود شهرستان برگزار نشود و برنامه‌های مختلفی در کلان شهرها نیز برنامه‌ریزی شود. 

وی تصریح کرد: یکی از ضعف‌هایی که در شهرستان اردستان مشاهده می‌شود تولیدات رسانه‌ای در ادارات و دستگاه‌های فرهنگی است که باید تقویت و حمایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha