• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081409651
  • خبرنگار : 71145

بایدن مدعی پیشرفت در دستیابی به «وقفه بشردوستانه» در غزه شد

بایدن مدعی پیشرفت در دستیابی به «وقفه بشردوستانه» در غزه شد

در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به خاورمیانه به زعم این کشور در حال کار روی موضوع «وقفه بشردوستانه در غزه» است، جو بایدن مدعی پیشرفت در این موضوع شد.

به گزارش ایسنا، وقتی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پرسیده شد که آیا پیشرفتی در زمینه برقراری یک وقفه بشردوستانه حاصل شده‌است، او هنگام خروج از کلیسایی در دلاور پاسخ مثبت داد و قبل از سوار شدن به ماشینش انگشت شصت خود را به نشانه تایید بالا برد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی جزئیات دیگری ارائه نکرد.

این در حالیست که سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که حماس با خروج خارجی‌ها از نوار غزه در صورتی که رژیم صهیونیستی ورود آمبولانس‌ها به گذرگاه رفح را تضمین کند، موافق است.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که درخواست حماس در واکنش به حمله ارتش اشغالگر به کاروان آمبولانس‌های حامل مجروحان در ایست بازرسی در مرز با مصر بوده است.

به گفته وی، این درخواست پس از آن مطرح شد که تل‌آویو مسؤولیت هدف قرار دادن کاروانی از آمبولانس‌های حامل مجروحان که به سمت پاسگاه رفح در مرز با مصر حرکت می‌کردند را برعهده گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با رد درخواست‌های گسترده برای آتش‌بس در غزه، مدعی شد که این به حماس فرصتی می‌دهد تا زخم‌های خود را التیام بخشیده و حمله دیگری مانند آنچه طوفان الاقصی انجام دهد.

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که با همتایان اردنی و مصری خود، گفت:  آتش‌بس در حال حاضر به سادگی باعث می‌شود حماس سر جای خود باقی بماند و بتواند دوباره سازماندهی شود و آنچه را در ۷ اکتبر انجام داد تکرار کند.

ویمدعی شد: تاکید مجدد بر حق اسرائیل برای دفاع از خود و تعهد به انجام آن و انجام اقدامات لازم تا هرگز ۷ اکتبر تکرار نشود، مهم است. ما با دولت اسرائیل در این مورد صحبت کردیم.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن، ضمن محکوم کردن کشتار جمعی در غزه، خواستار آتش‌بس شد و گفت: چگونه می‌توانیم کشتن بیش از ۹۰۰۰ نفر از جمله ۴۰۰۰ کودک را به نام دفاع از خود اسرائیل برای کسی توجیه کنیم؟ وی همچنین گفت: ما خواستار آتش‌بس هستیم و دفاع از خود خواندن آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را رد می‌کنیم.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفت: ما خواستار تحقیقات بین المللی در مورد اقدامات آشکار در جنگ غزه هستیم. وی همچنین بر رد کشورش با به اصطلاح «تحلیل مسئله فلسطین»، یعنی تلاشی برای از بین بردن مشکل غزه از طریق جابجایی اجباری فلسطینیان به شبه جزیره سینا، تاکید کرد.

این در حالیست که هزاران نفر روز شنبه در پایتخت فدرال آمریکا تجمع کردند و خواستار «آتش‌بس فوری» در نوار غزه شدند و از سیاست واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha