عسکری نسب در گفت وگو با ایسنا افزود: با راه اندازی و برقراری خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهارکه سال گذشته راه اندازی شد، واردات کالاهای کانتینری، در شش ماهه سال جاری نسبت سال قبل ۱۳۵ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: در بندر چابهار، با توجه به تجهیزاتی که برای تخلیه و بارگیری کالای کانتینری وجود دارد امکان پهلوگیری و تخیله کشتیهای اقیانوس پیما و پهن پیکر با ظرفیت شش هزارو ۵۰۰ تیای یو (TEU) کاملا فراهم هست و هیچگونه محدودیتی برای پذیرش کشتی و کالا اعم از فله وکانتینری در بندر شهید بهشتی وجود ندارد.
عسکری نسب گفت: برقراریخطوط منظم کشتیرانی بین بندر چابهار وکشورهای آسیای میانه وآسیای دور، مراودات تجاری ایران درحوزه دریایی، وارد فصل جدیدی شده است و واردات کالا و جذب سرمایه جایگاه بندر چابهار را درمیان بنادر فعال کانتینری ایران به رتبه سوم رسانده است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بیان کرد: بندر شهید بهشتی چابهار در مقایسه با دیگر بنادر ایران برای صاحبان کالا از حیث هزینه و زمان، بسیار به صرفه است و در این بندر برای صاحبان کالا هم بستههای تشویقی و هم تخفیفات ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی درنظر گرفته شده است که این امتیاز برای صاحبان کالا در دیگر بنادر ایران وجود ندارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه بهموقعیت ژئوپلیتیک و اقیانوسی بودن بندر چابهار و نزدیکی این بندر با بازارهای آسیای جنوب شرقی، واردات و صادرات هر کانتینر کالا از طریق این بندر ۶۰۰ دلار کمتر از دیگر بنادر است.
وی بیان کرد: از آنجایی سرمایهگذاران بخش خصوصی و تجار استقبال خوبی از بندر چابهار دارند، برای استفاده بهینه از تمامی ظرفیت موجود در این بندر، علاوه بر خط کشتیرانی مستقیم چین بهچابهار، خط کشتیرانی هند به چابهار نیز در آیندهای نزدیک راه اندازی می شود.
انتهای پیام
نظرات