• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402081309595
  • خبرنگار : 50200

۸۲ میلیمتر باران در عباس‌آباد/ سیل خسارت جانی نداشت

۸۲ میلیمتر باران در عباس‌آباد/ سیل خسارت جانی نداشت

ایسنا/مازندران فرماندار شهرستان عباس‌آباد از وقوع سیل در مناطق روستایی این شهرستان به‌ویژه بخش مرکزی خبر داد و گفت: شدت سیل در منطقه کلاراباد سنگین بود و موجب تخلیه برخی مناطق روستایی شده است.

جواد اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، میزان بارش در منطقه را ۸۲ میلیمتر عنوان و اظهار کرد: خسارت به روستاهای «جیسا»در کلارآباد و «کراتکوتی» وارد آمده و متاسفانه سیل یک مصدوم برجای گذاشته است.


اصلانی با بیان اینکه حال مصدوم که یک بانو بوده وخیم گزارش شده است، خاطرنشان کرد: این مصدوم دچار جراحت در ناحیه سر و نیز خفگی شده بود که با تلاش امدادگران و با قایق امداد نجات یافت اما همچنان خطر جان وی را تهدید می‌کند.


وی از آب شستگی نیمی از پل روستای «پرچور» در بخش مرکزی یاد کرد و افزود: همچنین برخی از زیرساخت‌های شهرستان نظیر چند جاده و مسیر تخریب شدند.


وی با بیان اینکه فشار بسیار زیادی بر روی سد سرشاخه‌گیر بخش مرکزی و روستای «ماشالله‌آباد» قرار دارد، گفت: خوشبختانه خسارات به مناطق شهری شهرستان و شهر کلارآباد چندان قابل توجه نیست و در حد آب‌گرفتگی و تخریب چند معبر مجاور رودخانه‌ است.


اصلانی از قطعی آب شهر کلارآباد نیز خبر داد و گفت: به علت شکسته شدن انشعاب اصلی، فعلا آب در شهر کلارآباد قطع بوده که تلاش می‌کنیم تا ساعاتی دیگر این مشکل برطرف شود.


مسلم قبادیان، معاون امور عمرانی فرمانداری عباس‌آباد نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به طغیانی شدن رودخانه‌های شهرستان در اثر بارش باران شدید در ارتفاعات، گفت: ۲ دهنه پل روستای «پَرچوَر» که دهستان‌های «لَنگای شرقی» را به«لَنگای غربی» متصل می‌کرد تخریب شد، همچنین پل روبروی امامزاده «عبدالوافی» در«کلارآبادِ بالا» نیز تخریب شد.


قبادیان از آبگرفتگی اکثر معابر شهرستان به ویژه در کلارآباد خبر داد و تاکید کرد: رودخانه‌های«خرک‌آبرود»، «پلنگ‌آبرود» و «کاظم رود» به شدت طغیانی هستند.


وی علت سیل و تخریب پل‌ها را بارش شدید باران در مناطق کوهستانی و جنگلی و آورد چوب و سرشاخه درختان دانست و گفت: خوشبختانه هیچ واحد مسکونی تخریب نشد.


معاون امور عمرانی فرمانداری عباس‌آباد از برگزاری ستاد مدیریت بحران در شهرستان تا دقایقی دیگر خبر داد و اظهار کرد: با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و کارشناسان خسارات وارده برآورد شده و در اخبار آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha