• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402081309464
  • خبرنگار : 71415

سناتور سندرز: اسرائیل کشتار کور مردم بی‌گناه غزه را متوقف کند

سناتور سندرز: اسرائیل کشتار کور مردم بی‌گناه غزه را متوقف کند

سناتور مستقل آمریکایی در مصاحبه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا کشتار کور مردم بی‌گناه در غزه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی در مصاحبه‌ای با یک برنامه شبکه «ام.اس.ان.بی.سی» گفت: «اسرائیل باید کشتار  کور مردم بی‌گناه را متوقف کند.»

به نوشته پایگاه «بریتبارت»، برنی سندرز در این مصاحبه تصریح کرد: «چیزی که اکنون داریم می‌بینیم یکی از وحشتناک‌ترین لحظات در تاریخ مدرن است.»

سندرز در ادامه این مصاحبه با وجود اشاره به آنچه «حق» ادعایی رژیم صهیونیستی در «دفاع از خود» خواند، اظهار کرد: «اما کاری که آنها اکنون به شکلی کور انجام می‌دهند، اینکه اردوگاه‌های آوارگان را بمباران می‌کنند، آمبولانس‌ها را مسلح می‌کنند، هزاران مرد و زن و کودک بی‌گناه را می‌کشند، این نقض قوانین بین‌المللی بوده و غیر قابل قبول است.»

او ادامه داد: «باید این روند متوقف شود. می‌دانید ایالات متحده آمریکا ۲.۸ میلیارد دلار را در هر سال به اسرائیل می‌دهد. حالا اگر آنها بگویند این پول را نمی‌خواهند خوب است. اما در حالی که آنها پول ما را می‌گیرند، بایدن می‌خواهد به آنها حتی پول بیشتری بدهد، آنها باید تصدیق کنند که نباید به ارزش‌های آمریکایی، به چیزهایی که ما به آنها پایبندیم، به چیزهایی که این جهان به آن پایبند است، توهین کنند. من نظر خودم را چند هفته پیش گفتم؛ بفهمید که هم‌اکنون ما باید یک وقفه در بمباران داشته باشیم.»

سندرز اضافه کرد: «ما باید با فاجعه انسانی وحشتناکی که شما توصیف کردید، دست و پنجه نرم کنیم. منظورم این است که آنها هیچ آب، هیچ غذا و هیچ سوختی ندارند. بیمارستان‌ها بمباران شده‌اند. این یک فاجعه تمام‌عیار است. ما در آستانه مشاهده کشتار ده‌ها نفر دیگر هستیم، در حالی که صدها هزار نفر آواره شدند. آنها به کجا می‌روند؟ خیلی از آنها در شرایط بیش از حد پرجمعیت در تاسیسات سازمان ملل ساکن هستند.»

او در خاتمه گفت: «ما به یک فاجعه انسانی نگاه می‌کنیم. آمریکا پول‌های خیلی زیادی را صرف اسرائیل کرد. آنها به وضوح حق دفاع از خودشان را دارند اما بچه‌های  فلسطینی به همان اندازه بچه‌های اسرائیلی،‌ به همان اندازه بچه‌های آمریکایی مهم هستند. این کشتار کور مردم بی‌گناه را متوقف کنید.»

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد بیست و نهمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه رقم می‌زند و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha