• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081308885
  • خبرنگار : 71516

طرح جدید رژیم صهیونیستی با کمک اروپا برای ممانعت از ورود سوخت به غزه

طرح جدید رژیم صهیونیستی با کمک اروپا برای ممانعت از ورود سوخت به غزه

رسانه‌های عبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از تعدادی کشورهای اروپا درخواست کرده کشتی‌های بیمارستانی را برای معالجه مجروحان غزه به مصر اعزام کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اولین کشوری که تل‌آویو از آن درخواست اعزام کشتی‌های بیمارستانی به مصر برای معالجه مجروحان غزه را کرده است، فرانسه است. بعد از آن تل‌آویو به آلمان و کشورهای دیگر برای این مساله متوسل شده است. این مساله همچنان در دست بررسی است و احتمالا به زودی اتفاق نیفتد، اما هدف از آن تخلیه بیمارستان‌هایی است که حماس در غزه در آینده از آن استفاده خواهد کرد. این اقدام به جای ورود سوخت به غزه صورت می‌گیرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر پیش از این اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به وی وعده داده که یک کشتی بیمارستانی را برای معالجه مجروحان در نوار غزه اعزام کند.

سایت آکسیوس آمریکا به نقل از یک مسؤول صهیونیست و یک منبع عربی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی متعهد شده مجروحان فلسطینی را که در مصر معالجه می‌شوند بعد از جنگ به غزه بازگرداند.

مسؤولان صهیونیست اعلام کردند که پایبندی رژیم صهیونیستی به این مساله برای قانع کردن مصر، آمریکا و سایر کشورها برای انتقال مجروحان فلسطینی به بیمارستان‌های مصر ضروری بوده است.

به گفته منابع، بر اساس توافق جدید روز چهارشنبه حدود ۸۰ مجروح فلسطینی از نوار غزه به بیمارستان‌های مصر منتقل شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه بعد از دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اراضی اشغالی گفت: ما با تمام قوا به فعالیت‌های‌مان ادامه خواهیم داد. اسرائیل با آتش‌بس موقت موافقت نخواهد کرد؛ مگر اینکه گروگان‌ها در این حین آزاد شوند.

وی ادامه داد: اسرائیل با ارسال سوخت به نوار غزه مخالف است. اسرائیل با حمایت مالی از نوار غزه نیز مخالف است.

نتانیاهو گفت: ما هر چه که لازم باشد برای پیروزی در این جنگ انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha