به گزارش ایسنا، عباس خطیبی در نشست خبری با بیان اینکه با یک برنامهریزی مدون در راستای تکالیفی که بر عهده ما قرار داده شده برنامه داریم، گفت: برای سال جاری چهار پروژه ریلی در برنامه داریم و با حمایتهای صورتگرفته تا الان دو مورد را به افتتاح رساندیم. پروژههای ریلی با توجه به حجم عملیات اجرایی و زیرساختهای فنی، متفاوت با پروژههای دیگر هستند.
وی با بیان اینکه افتتاح دو پروژه ریلی در یک سال کاری مهم است، گفت: با افتتاح راهآهن همدان - سنندج بیستوسومین مرکز کشور را به شبکه ریلی متصل کردیم و در تلاش هستیم با برخی از صنایع ارتباط گرفته تا باعث شویم که شبکه ریلی کشور در جابهجایی بار نقش خود را ایفا کند.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل اظهار کرد: ما برای ساخت ۱۵۱ کیلومتر این مسیر ریلی، اراضی ملی در اختیار نداشتیم؛ عبور از این مسیر برای اینکه برای مردم هم مشکلی ایجاد نکند کار دشواری بود و از این رو ۷۵ دستگاه پل و تقاطع در مسیر قرار گرفته است.
خطیبی خاطرنشان کرد: از برنامههای سال جاری، تا کنون ۱۹۵ کیلومتر از ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی برنامهریزیشده به بهرهبرداری رسیده است و اگر با منابعی که در اختیارمان قرار میگیرد بتوانیم ۴۰۷ کیلومتر را تکمیل کنیم، کار بزرگی انجام دادهایم.
وی با بیان اینکه بخش مسافری راهآهن همدان - سنندج ۱۰۰ درصد آماده بهرهبرداری است، گفت: پروژه راهآهن همدان - سنندج از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در دو سال گذشته ۳۰ درصد پیشرفت داشته است. پیشبینی میکنیم که در سال اول بهرهبرداری، ۴۵۰ هزار نفر مسافر و در بخش باری ۱.۸ میلیون تن بار در این مسیر جابهجا شود. در این مسیر همچنین کارخانه فولاد و سیمان موجود است که امکان ارتباط با این شبکه ریلی را دارند.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، درباره راهآهن رشت - آستارا نیز گفت: در این زمینه تاکنون با طرف روسی ۶۵ درصد پیشرفت مذاکره داشتهایم. همچنین فرصت ششماهه در اختیار روسها قرار گرفته که هنوز تمام نشده و بر اساس برنامهریزی ششماهه کارهای نقشه و برآوردی در حال مطالعه از سوی روسیه است و منتظریم این زمان تمام شود.
انتهای پیام
نظرات