• یکشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402080704672
  • خبرنگار : 50214

۲۰ میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل طرح انتقال پساب شهر یزد به صنایع

۲۰ میلیارد تومان اعتبار تا تکمیل طرح انتقال پساب شهر یزد به صنایع

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای یزد با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی خط سبز آبرسان که با هدف تامین آب مورد نیاز صنایع یزد از پساب شهر در حال اجراست، گفت: این طرح جهت تکمیل و بهره برداری به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

«محمدمهدی جوادیان‌زاده» با بیان این که خط سبز آبرسان در دی ماه سال گذشته آغاز شده است، گفت: برای تکمیل این طرح ۲۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و در صورت تامین اعتبار لازم، در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این طرح، گفت: تاکنون حدود ۱۴ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای با بیان این که اکنون ۳۰ درصد پساب آب شهر یزد جمع‌آوری می‌شود، ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای استان به منظور تامین آب صنایع از پساب، خط سبز آبرسان را در دست اجرا دارد.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه این طرح در راستای سند یزد نوین در حال اجراست، گفت: عملیات اجرای این طرح شامل ساخت یک باب مخزن بتنی به حجم دو هزار مترمکعب و اجرای خط لوله به طول ۲۲ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلیمتر است.  

وی تصریح کرد: مرحله نخست این طرح  به منظور باز تخصیص آب کیفی و جایگزینی پساب در بخش صنعت انجام می‌شود و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه پساب تحویل صنایع و معادل آن آب شرب کیفی به بخش شرب و بهداشت اختصاص داده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: طرح یاد شده از مهمترین طرح های پساب کشور محسوب می‌شود که پنج شهرک صنعتی استان شامل جهان آباد، حاجی آباد، فولاد و نیروگاه سیکل ترکیبی یزد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ابراز کرد: باز تخصیص آب کیفی در اختیار صنایع با پساب منجر به ارتقای تاب آوری و پایداری آب شرب می‌شود.

جوادیان زاده در پایان خاطرنشان کرد: به استناد بند «ع» قانون بودجه ۱۴۰۲، وزارت نیرو مکلف به باز تخصیص آب مصرفی فعالیت‌های صنایع و معادن از طریق جایگزینی با منابع آبی نامتعارف است که در این راستا، خط سبز آبرسان صنایع از جمله طرح‌های مصوب سند سازگاری با کم آبی و تعدیل مشکلات کم آبی استان یزد است که به منظور مدیریت مصرف آب شرب و صنعت به تصویب رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha