• شنبه / ۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402080604170
  • خبرنگار : 50184

ارتقاء ۱۰ پله‌ای کرمانشاه در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی

 ارتقاء ۱۰ پله‌ای کرمانشاه در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی

ایسنا/کرمانشاه معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه از ارتقاء ۱۰ پله‌ای جایگاه کرمانشاه در چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی خبر داد.

فرهمند سال افزون، امروز(ششم آبان) در مراسم تجلیل از مدال آوران چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی، اظهار کرد: این المپیاد در ۲۹ رشته در بخش پسران و ۲۳ رشته در بخش دختران با حضور ۱۱ هزار و ۵۰۰ ورزشکار ۱۲ تا ۱۶ ساله از سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: استان کرمانشاه در این دوره از المپیاد با ۲۵۲ ورزشکار در قالب ۲۲ تیم پسران و ۱۶ تیم دختران شرکت کرد.

معاون ورزش و جوانان کرمانشاه تصریح کرد: با تلاش و کوشش هیات های ورزشی، مربیان و ورزشکاران شرکت کننده، نمایندگان کرمانشاه توانستند ۲۷ مدال رنگارنگ تیمی و انفرادی را برای استان کسب کنند.

وی ادامه داد: در دوره گذشته این رقابت ها کرمانشاه در جایگاه ۲۳ کشور قرار داشت، اما در این رقابت‌ها با ارتقاء ۱۰ پله‌ای به جایگاه یازدهم رسیدیم.

به گفته این مسئول، پس از گلستان با ارتقاء یازده پله ای، کرمانشاه با ۱۰ پله ارتقاء دومین استان کشور  بود که بالاترین ارتقاء جایگاه را نسبت به دوره گذشته بدست آورد.

وی با بیان اینکه ورزشکاران ۱۲ هیات ورزشی کرمانشاه در این رقابت ها کسب مدال کردند، گفت: ورزش زورخانه ای، بوکس، کشتی، تکواندو، کوهنوردی، دوومیدانی، ژیمناستیک، وزنه برداری ،هاکی، تنیس روی میز، تیراندازی و شمشیربازی هیات های مدال آور کرمانشاه در این المپیاد بودند.

سال افزون یادآورشد: در بین رشته های مدال آور، رشته بوکس با کسب پنج مدال بیشترین مدال ها را کسب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به اهمیت قهرمان پروری و راه‌های آن، اظهار کرد: پرورش قهرمانان و کشف استعدادهای جدید از طریق کار کردن روی رده های سنی پایه و حضور در رقابت‌های لیگی امکانپذیر است.

معاون ورزش و جوانان استان اضافه کرد: هرچند در رده های سنی پایه فعالیت های خوبی در کرمانشاه صورت می گیرد، اما متاسفانه در بحث حضور در لیگ‌های کشوری به دلیل نبود اسپانسر باچالش هایی مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تاثیراتی که حضور در رقابت های لیگی می تواند در پرورش قهرمانان داشته باشد،  نیاز است مسئولین ارشد استانی نسبت به این مسئله ورود کنند، لذا قرار است در هفته های آتی نشستی را با آنها در این رابطه داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha