• جمعه / ۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402080503496
  • خبرنگار : 71145

راهپیمایی در کشورهای عربی در «جمعه خشم و همبستگی با فلسطین»

راهپیمایی در کشورهای عربی در «جمعه خشم و همبستگی با فلسطین»

شهرها و پایتخت‌های عربی بار دیگر امروز، جمعه صحنه راهپیمایی‌هایی با درخواست برای پایان دادن به تجاوزات مداوم صهیونیست‌ها به نوار غزه بود.

به گزارش ایسنا، تظاهرات گسترده‌ای در کشورهای مختلف جهان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت قتل عام رژیم صهیونیستی برگزار شد. تظاهرکنندگان خواستار توقف تجاوزات صهیونیست‌ها به غزه، پایان محاصره نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه شدند.

در این راستا، تظاهراتی در امان، پایتخت اردن در حمایت از غزه و محکومیت تجاوزات اشغالگران برگزار شد.

به نقل از المیادین، تظاهرکنندگان در پایتخت اردن خواستار بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در امان شدند. تظاهرکنندگان امروز در چندین شهر اردن علاوه بر پایتخت، در اربد و عقبه برای محکوم کردن تجاوزات اسرائیل به غزه، حمایت از مقاومت و رد جنایات اشغالگران تجمع کردند و برخی از آنها خواستار لغو توافقنامه صلح و باز شدن مرزها شدند.

همچنین طبق گزارش شبکه المسیره، هزاران یمنی امروز در میدان سبعین صنعا پایتخت کشورشان در حمایت از غزه راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان در بیانیه‌ای تحت عنوان بیانیه سبعین گفتند: هر نوع حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم که نوک پیکان را به سمت ملت ما و مقدساتشان گرفته‌اند.

راهپیمایی در کشورهای عربی در «جمعه خشم و همبستگی با فلسطین»

آنها افزودند: واقعیتی را که حاکمان عرب و رژیم‌های دست نشانده به آن رسیده‌اند و نقش شرم آور آنها در بی‌ثباتی کشورها و آزار ملت‌ها و زمینه‌سازی برای دشمنان استکباری را به شدت محکوم می‌کنیم. از مردم ملت عربی و اسلامی خود، علما، متفکران، نخبگان و اقشار مختلف آن می‌خواهیم که مسؤولیت‌های دینی، اخلاقی و انسانی خود را انجام دهند.

آنها در بیانیه خود ادامه دادند:‌ از همه اقشار ملت خود می‌خواهیم به اقدامات آگاهانه برای ابراز خشم و انکار جنایات دشمنان بشریت و قاتلان پیامبران و پیروان‌شان ادامه دهند.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی پس از اقامه نماز جمعه برای شرکت در راهپیمایی حمایت از غزه به جمع حاضران در راهپیمایی پیوست.

همچنین صدها تظاهرکننده پس از اقامه نماز جمعه در استان مأرب یمن در حمایت از فلسطین و رد تجاوزات صهیونیست‌ها و کشتارهای آن علیه غیرنظامیان در نوار غزه تظاهرات کردند.

فعالان همچنین یک موضع همبستگی در حمایت از غزه در لندن، پایتخت بریتانیا ترتیب دادند و جنگ جاری رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند و خواستار کمک به مردم نوار محاصره شده غزه شدند.

راهپیمایی در کشورهای عربی در «جمعه خشم و همبستگی با فلسطین»

در دهلی نو هند، نیروهای امنیتی بعدازظهر امروز جمعه تعدادی از شرکت کنندگان در تظاهرات حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی را در منطقه گونتر مانتر پایتخت دستگیر کردند.

راهپیمایی در کشورهای عربی در «جمعه خشم و همبستگی با فلسطین»

معترضان همچنین در یک راهپیمایی حامی فلسطین در شهر سورابایا در اندونزی برای همبستگی با نوار غزه که در بحبوحه محاصره خفه کننده در معرض بمباران شدید رژیم صهیونیستی است، تظاهرات کردند.

نیروهای امنیتی تظاهرات حمایت از غزه را در مسجد جامع الازهر متفرق کردند و برای جلوگیری از هرگونه تظاهرات بعدی، یک حلقه امنیتی در خیابان های اطراف ایجاد کردند.

به گزارش منابع فلسطینی، در کرانه باختری اشغالی، تظاهراتی از جمله در رام الله، طولکرم و نابلس در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری برگزار شد.

جمعیت زیادی از معترضان عراقی در حمایت از غزه در مرز عراق و اردن، نماز جمعه یکپارچه (با اتحاد همه گروه‌های اسلامی) برگزار کردند.

جمعیت مردمی عراق همچنان به گذرگاه مرزی تربیل بین عراق و اردن رسیده و خواستار باز شدن مرز اردن برای رسیدن به مرز فلسطین در حمایت از برادران فلسطینی خود هستند که برای بیست و یکمین روز متوالی مورد تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha