• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402080302577
  • خبرنگار : 50649

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

منبر قوی‌ترین روش تبلیغ دین است

منبر قوی‌ترین روش تبلیغ دین است

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس منبر را قوی‌ترین روش تبلیغ عنوان کرد و گفت: کسی بتواند با همین روش تبلیغ سنتی، موفق عمل کند، از روش‌های جدید تبلیغ هم قوی‌تر عمل کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۳ آبان‌ماه در اجلاسیه کشوری معاونین تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور که در شیراز برگزار شد، به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبلیغ اشاره کرد و گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از مبلغان بیشتر از فعالیت‌های کنونی آن‌هاست.

وی با اشاره به ویژگی‌های تبلیغ سنتی اظهار کرد: در گذشته بیشترین روش تبلیغ سنتی، مسجد، منبر و محراب بوده است. امروز اگر کسی بتواند با همین روش تبلیغ سنتی، موفق عمل کند، از روش‌های جدید تبلیغ هم قوی‌تر عمل کرده است.

امام جمعه شیراز قوی‌ترین روش تبلیغی که اگر خوب ارائه شود، تأثیرگذار خواهد بود را منبر عنوان کرد و افزود: هنوز از ارزش تبلیغ حضوری چیزی کاسته نشده است.

آیت‌الله دژکام باز هم بر اهمیت تبلیغ سنتی تأکید کرد و افزود: ممکن است در تبلیغ در فضای مجازی جمعیت‌هایی را جمع کنیم اما قطعاً این شیوه تبلیغ تأثیرگذاری تبلیغ حضوری را ندارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:‌ گویا دست‌هایی پشت پرده قرار دارند که می‌خواهند مبلغان این مسئله را باور کنند که تبلیغ سنتی خوب نیست لذا آن‌ را رها کنند. آنقدر درباره تبلیغ در فضای مجازی سخن می‌گویند تا مبلغان احساس کنند، ارزش تبلیغ سنتی کم شده است.

وی با بیان اینکه ارزش کار منبر تأثیرگذار مبلغ سنتی کم نیست، گفت:‌ حتی دشمنان دین هم می‌گویند هیچ تبلیغی از تبلیغ حضوری و رو در رو بهتر نیست.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: برخی برای فضای مجازی فراخوان می‌دهند اما فراخوان ما اذان است، به نحوی که با یک اذان چند هزار نفر را جمع می‌کنیم و بر روی این روش تبلیغ سنتی خودمان که خطبه، منبر و روضه هست مسلما باید کار ویژه انجام دهیم و سعی کنیم هم از نظر فنی و شکلی و هم از نظر محتوایی آن را رشد دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha