• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402080302393
  • خبرنگار : 50040

معاون وزیر بهداشت:

۴۰۴۰ پروژه سلامت محور در کشور اجرا می شود

۴۰۴۰ پروژه سلامت محور در کشور اجرا می شود

ایسنا/گیلان معاون وزیر بهداشت، بیش از ۶۰ هزار تخت بیمارستانی را در دست اجرا دانست و بیان کرد: طی دو سال گذشته حدود ۱۶ هزار تخت را تحویل دادیم؛ همچنین ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی سلامت محور را آغاز کردیم که ۲۰۰۰ پروژه به بهره برداری رسیده است.

بهروز رحیمی امروز، سوم آبان ماه در نشست شورای سلامت گیلان، از پزشکان و پرستاران به عنوان سربازان نظام سلامت کشور یاد کرد و گفت: سنگر مهمی به ما سپرده شده و باید به دنبال پاسداشت و نگهداشت و حفظ و ارتقاء سلامت مردم باشیم.

وی فلسطین و غزه را بخش مهمی از جغرافیای اسلام دانست و افزود: شاهد رفتارهای ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در حق مردم مظلوم هستیم و این جنایات تراژدی زشتی را پدید آورده و موجب شرمندگی سازمان های مدعی حقوق بشر شده است؛ این در حالی است که سلامت مردم مرز نمی شناسد و فعالان عرصه بهداشت و درمان باید برای سلامت همه انسان ها تلاش کنند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت نظام سلامت کشور بعد از انقلاب، تصریح کرد: نظام سلامت ما علیرغم همه کم و کاست ها آبروی کشور است و مردم نیز آن اعتماد عمومی و باور قلبی را به نظام سلامت کشور دارند و لذا وظیفه داریم که سرمایه اجتماعی حوزه بهداشت و درمان را حفظ کنیم.

رحیمی با بیان اینکه در دوران پاندمی کرونا شاهد تاب آوری خوب نظام سلامت کشور بودیم، ادامه داد: با تلاش شبانه روزی حاکمیت و نظام سلامت، شاهد برقراری آرامش در جامعه هستیم، اما آرامش در نظام سلامت موقتی بوده و هر لحظه طغیان بیماری ها را پیش بینی می کنیم.

وی بیش از ۶۰ هزار تخت بیمارستانی را در دست اجرا دانست و بیان کرد: طی دو سال گذشته حدود ۱۶ هزار تخت را تحویل دادیم؛ همچنین ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی سلامت محور را آغاز کردیم که ۲۰۰۰ پروژه به بهره برداری رسیده؛ از این تعداد، ۱۰۰ پروژه مربوط به گیلان است و تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ بخش عمده آنها را تکمیل می کنیم.

معاون وزیر بهداشت از اجرای ۱۵۰ پروژه فوریت‌های پزشکی خبر داد و عنوان کرد: دولت با مشکلاتی در حوزه تامین مالی پروژه ها مواجه است، اما با مدیریت جهادی کارها را پیش می بریم.

وی با بیان اینکه با تلاش دولت سیزدهم پوشش رایگان بیمه درمانی برای همه اقشار مردم تحقق یافته است، خاطرنشان کرد: صندوق بیماری های صعب العلاج را نیز راه اندازی کردیم و بیماران را پوشش کامل دادیم.

رحیمی، اهمیت و ضرورت درمان را غیر قابل انکار دانست و بر پیشگیری و مراقبت به عنوان تاکید رهبر انقلاب و دستور رئیس‌جمهور اشاره و اظهار کرد: کلیه اقدامات ما باید سلامت محور باشد و در این راستا نظام شبکه و نظام ارجاع را فعال کردیم و بر اجرای سند جامع پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر اصرار داریم.

وی هدف حاکمیت را تحقق سلامت جسمی و روانی و اجتماعی برای مردم دانست و تاکید کرد: رسانه ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی باید سلامت را با زبان ساده برای مردم تعریف و از آسیب ها جلوگیری کنند، زیرا رفتارهای سلامت محور امروز ما بر نسل قبل و نسل بعد اثرگذار است.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تغییر چهره نظام سلامت گیلان در بخش زیرساخت‌ها، گفت: پروژه بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی گیلان جدی است و پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی نیز با فوریت دنبال می‌شود و اصرار داریم تا پایان سال تجهیز سایت لاکان را انجام دهیم و از هفته آینده اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

رحیمی خواستار افزایش سرانه تخت بیمارستانی در گیلان شد و تصریح کرد: یکی از منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مولدسازی است و باید از قابلیت این قانون مترقی برای ارتقاء سلامت محور گیلان استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha