• چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402080302134
  • خبرنگار : 50038

به مناسبت سالگرد شهادت شهید امنیت «علی نظری»؛

ستاره‌هایی که راه را نشان می‌دهند ...

ستاره‌هایی که راه را نشان می‌دهند ...

ایسنا/همدان «امنیت» را در معرض خطر نبودن یا از خطر محافظت شدن، رهایی از تردید، آزادی از اضطراب و بیم‌ناکی و داشتن اعتماد و اطمینان موجه و مستند، تعریف کرده‌اند، امنیت خواه فردی، ملی یا بین‌‏المللی در زمره مسائل مهم و حیاتی بوده که انسان همواره با آن مواجه است.

در باب اهمیت مقوله امنیت، چیزی‌ که دغدغه این روزهای جهان شده، احادیث مختلف را تورق می‌کنم، پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمودند «دو نعمت است که شکر آنها گزارده نمی‌‏شود؛ امنیت و سلامتی، در زندگی بدون سلامت و وطن بدون امنیت و شادمانی، خیری نیست» و حدیثی از امام علی(‏ع) است که فرمودند «بدترین شهرها، شهری است که در آن امنیت نباشد و بدانید هیچ نعمتی گواراتر از امنیت وجود ندارد».

سال گذشته همین روزها بود که در بحبوحه اغتشاش و ناامنی‌های ایجاد شده توسط معاندان، منافقان و دشمنان نظام، جوانان غیور بسیاری جان خود را سپر امنیت این ملت کردند، در غروب چهارم آبان‌ماه سال گذشته، ملایر آبستن حادثه‌ای تلخ شد؛ هنگامی‌ که معاندان در پی صدور فراخوان، در سطح شهر به آشوب‌گری پرداختند، پاسدار گمنام امام زمان(عج) «علی نظری» در درگیری با اغتشاشگران با ضرب گلوله به شهادت رسید و از وی همسری جوان و فرزندی خردسال به یادگار ماند.

شهید امنیت سرگرد پاسدار «علی نظری» در ۲۸ آبان‌ماه سال ۱۳۶۹ در ملایر متولد شد، دوران ابتدایی را در مدرسه حاج طوسی، دوره راهنمایی را در مدرسه شهریار، دوره دبیرستان را در مدرسه شاهد، دوره پیش‌دانشگاهی را در مدرسه حاج فراهانی و دوران تحصیلات عالیه را در دانشگاه آزاد ملایر با موفقیت سپری کرد.

وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع و تحلیل سیستم در مقطع کارشناسی‌ارشد و فردی بسیار باهوش بود و شخصیتی مسئولیت‌پذیر و کاریزماتیک داشت به طوری که در هر جمعی قرار می‌گرفت به عنوان یک فرد امین و قابل اعتماد مورد توجه قرار می‌گرفت.

شهید علی نظری در کنار فعالیت‌های تحصیلی و شغلی، دان ۵ مربی کاراته داشت و داور رسمی فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی و عضو رسمی سازمان جهانی کاراته بود و در رشته ورزشی «کونگ‌فو توآ» هم موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد.

وی با وجود اینکه رتبه خوبی برای دانشگاه دولتی در زمان کنکور کسب کرد اما ترجیح داد برای خدمت به خانواده در شهر خودش به ادامه تحصیل بپردازد.

شهید علی نظری در سال ۱۳۹۴ به استخدام رسمی سپاه پاسداران درآمد و با توجه به تخصص و توانایی بالا در پست‌های سازمانی مهمی در جهت خدمت به مردم و ایجاد امنیت به بهترین شکل ایفای نفش کرد و سرانجام در چهارم آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ در راستا امنیت‌آفرینی در شهرستان ملایر در درگیری با اغتشاشگران مسلح به ضرب گلوله به فیض شهادت نائل آمد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مردم ملایر به مناسبت دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان، فرمودند «در فاصله‌ آن همایش قبلی و این همایش کنونی‌تان، مردان بزرگ دیگری از شهر همدان و استان به خیل آن ستارگان روشنگر پیوستند؛ شهید سردار حسین همدانی، شهید علی خوش‌لفظ، شهید میرزا محمد سلگی، شهدای مدافع حرم که از این استان رفتند، شهید امنیت در سال گذشته، شهید علی نظری، یعنی باب شهادت در این استان همچنان گشوده است، شخصیت‌ها یکی پس از دیگری خودشان را نشان می‌دهند و برجسته می‌کنند.» در حقیقت ایشان روی مسأله «شهید امنیت» تأکید داشتند که خود حجت را بر خیلی‌ها تمام می‌کند.

بارها با خودم اندیشیده‌ام که ملایر دیگر دیار ۱۱۰۰ شهید نیست بلکه این آمار هر ساله در حال افزایش است! و مسئولان موظف هستند آمار را به‌روزرسانی کنند، ما همچنان داریم در مسیر مکتب حسین(ع) و برای پایداری این مرز و بوم، شهید می‌دهیم …

اگر نگاهی به آمار شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای وطن و شهدای گمنامی که در ملایر به خاک سپرده شده‌اند، بیندازید بر ادعای من صحه می‌گذارید، گویی این دیار، زادگاه کسانی است که باید هر سال بروند تا خون آزادگی و سرافرازی و البته احساس امنیت در وجب به وجب خاکش، همچنان جریان داشته باشد.

طی سال‌های اخیر اهداء و خاکسپاری دو شهید مدافع حرم، سه شهید مدافع امنیت و ۲۲ شهید گمنام در ملایر و بخش‌های تابعه، گواه ولایت‌پذیری و شهیدپروری مردم این شهرستان است.

ای شقایق‌ها! ایثار از آن شماست که دنیا را گوشه‌ای افکندید و با پرواز عاشقانه خود، بر روزهای ما «نسیم بهشت» پاشیدید و ما کوچه‌هایمان را به نامتان کردیم که هرگاه آدرس منزلمان را می‌دهیم بدانیم، از گذرگاه خون کدام شهید است که با آرامش به خانه می‌رسیم ...

سهم ما از شهادت شما غیر از چشم‌های بارانی و دل‌شکسته‌مان، پیمودن مسیری است که شما تا انتهایش رفتید و ما جا مانده‌‍‌ایم ...

زیباترین فصل فرهنگ شهادت، خالقان این حماسه عظیم‌اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

و امروز ایران سربلند، امنیتش را مدیون خون پاک جوانانی است که مردانه و با صلابت برای وطن، آزادگی و استقلال میهن پر کشیدند تا من و شما همچنان زیر پرچم ایران، زندگی را نفس بکشیم ...

طی این سال‌ها بسیجیان مخلص، ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی در مسیر تأمین امنیت مردم پرخطرترین مأموریت‌ها را برعهده داشته و دارند و در صف اول مقابله با اشرار و مخالفان نظم و امنیت هستند.

آنها در این مسیر بارها تا مرز شهادت رفتند و خیلی از این عزیزان در این راه جان خود را فدا کردند و به لقاءالله پیوستند تا چادر از سر زنی کشیده نشود، تا حرمت خانه‌ای شکسته نشود، تا ذلت در کوچه پس کوچه‌های کشور زبانه نکشد، تا خودباوری، استقلال و آزادگی ملت ایران خدشه‌دار نشود.

با توجه به فرارسیدن نخستین سالگرد شهید امنیت سرگرد پاسدار «علی نظری» آنچه حائز اهمیت است و به مطالبه‌گری خانواده ایشان، عموم مردم ملایر و مسئولان شهرستان تبدیل شده، تعیین تکلیف نهایی پرونده این شهید بزرگوار است که امیدواریم با پیگیری مجدانه مسئولان مربوطه، زودتر نتیجه نهایی اعلام شود.

بی‌حرف و ادعا به شهادت رسیده‌اند/ گمنام و در خفا به شهادت رسیده‌اند

گاهی درون وادی غربت، کنار مرز/ بی هر چه آشنا به شهادت رسیده‌اند

حتی میان کوچه و پس‌کوچه‌های شهر/ دور از نگاه ما به شهادت رسیده‌اند

ما در خواب راحتیم و خبرها نمی‌رسد/ از اینکه در کجا به شهادت رسیده‌اند

جان بر کفان مخلص پاسدار کشورم/ بی‌حرف و ادعا به شهادت رسیده‌اند

و این راه همچنان ادامه دارد، روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد ...

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha