• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402080201454
  • خبرنگار : 50024

رئیس کل دادگستری البرز:

سال گذشته بیش از ۶ هزار پرونده معامله ملک در دادگستری البرز تشکیل شد

سال گذشته بیش از ۶ هزار پرونده معامله ملک در دادگستری البرز تشکیل شد

ایسنا/البرز رئیس دادگستری استان البرز گفت: ۱۱ هزار و ۶۲۰ واحد مشاور املاک در البرز فعالیت دارند که شش هزار واحد آنها در کرج هستند.

به گزارش ایسنا، حسین فاضلی هریکندی روز سه شنبه دوم آبان ماه در همایش آموزش تخصصی املاک و مستغلات مرکز استان البرز که در سالن شهیدان نژادفلاح برگزار شد، گفت: سال گذشته بیش از شش هزار پرونده قضایی در بخش معامله ملکی استان البرز داشتیم که نشانگر افزایش این پرونده‌ها نسبت به سال‌های قبل آن است.

وی بیان کرد: اگر شرایط قانونی معامله رعایت نشود یا قراردادها تفهیم نشده و عدم دقت در تنظیم آن باشد این‌گونه دعاوی به وجود می آید.

رئیس دادگستری استان البرز بیان کرد: اکنون البرز به لحاظ تعداد پرونده‌های الزام به تنظیم سند رسمی ملک جایگاه ششم را دارد .

فاضلی هریکندی گفت: افزایش پرونده‌ها در محاکم قضایی سبب طولانی شدن زمان رسیدگی به آنها می‌شود که باید با اجرای طرح های پیشگیری اقدامات موثر در این زمینه داشت.

وی افزود: حضور مشاوران املاک نقش موثری در کاهش اختلافات حقوقی در این زمینه دارند ضمن آن که اطلاع از مفاد قراردادها برای مالک و تنظیم کننده اهمیت دارد و اقدامات خوبی را از سوی مشاوران املاک در این راستا شاهد هستیم.

وی یادآورشد: ۱۱ هزار و ۶۲۰ واحد مشاور املاک در البرز فعالیت دارند که شش هزار واحد آنها در کرج هستند.

رئیس دادگستری استان البرز گفت: ۹۰ درصد مشاوران املاک این استان پروانه فعالیت دارند و ۱۱۰۰ دفتر مشاوره املاک استان فاقد پروانه فعالیت هستند .

وی اضافه کرد: مشاوران فاقد پروانه نیز با بازدیدها و نظارت ها صاحب پروانه فعالیت شده یا در صورت نداشتن شرایط برای کسب پروانه پلمب می‌شوند، اگرچه تعدادی اخطار پلمب داشته اند.

فاضلی هریکندی بیان کرد: اکنون پنج هزار و ۱۵۵ نفر آموزش های مربوطه را در زمینه مشاوران املاک دیده اند و ازحیث پروانه های تخصصی صادر شده استان البرز رتبه اول کشور را دراین زمینه دارد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha