• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402080200916
  • خبرنگار : 71145

بهداشت غزه: تا این لحظه هیچ داروی کمکی دریافت نکرده‌ایم

بهداشت غزه: تا این لحظه هیچ داروی کمکی دریافت نکرده‌ایم

منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه به المیادین کفت که تا کنون حتی یک قرص و دارو از کمک‌هایی که درباره آن صحبت می‌شود به نوار غزه نرسیده است.

به گزارش ایسنا، منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه توضیح داد که این کمک‌ها وارد گذرگاه رفح شده و به گذرگاه کفر ابوسالم منتقل می‌شوند و در آنجا توسط نیروهای اشغالگر بازرسی شده و سپس قبل از توزیع به رفح باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند «برای گمراه کردن است و پاسخگوی نیازها نیست»، تاکید کرد که بیش از ۲۹ مرکز درمانی و بسیاری از بیمارستان‌ها از کار افتاده‌اند.

البرش در خصوص وضعیت بیمارستان‌های غزه به المیادین گفت که آنچه اکنون در بیمارستان‌های غزه رخ می‌دهد جنایت جنگی است و تاکید کرد که قطع برق در بخش نوزادان نارس منجر به مرگ فوری آنها می‌شود.

امروز منابع پزشکی تایید کردند که برق بیمارستان اندونزی در غزه قطع شده و تاسیسات حیاتی آن به دلیل تمام شدن سوخت قطع شده است.

اشغالگران عمدا بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده و به تهدیدات خود برای تخریب بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه می‌دهند.

کمک‌های محدود

اوایل دوشنبه، دفتر رسانه‌ای غزه تأکید کرد که «همه آمار رسمی مستند شده توسط کادر صحرایی دولتی چیزی است که با ادامه بمباران‌های اشغالگران‌ در نوار غزه می‌توانستند به آن دسترسی پیدا کنند» و «به دلیل ادامه بمباران‌ها دسترسی به مناطق وسیعی امکان‌پذیر نبود.»

وی همچنین با اشاره به اینکه کاروان‌های کمک‌رسانی ورودی به نوار غزه همچنان کمتر از حداقل مورد نیاز در شرایط فاجعه‌بار انسانی است، تصریح کرد: ۳۴ کامیون وارد شده و انتظار می‌رود دوشنبه ۲۰ کامیون دیگر وارد شوند که مجموعاً ۱۰ درصد از میزان آن چیزی است که قبل از تجاوز هر روز وارد نوار غزه می‌شد.

وی همچنین بر لزوم بازگشایی دائمی گذرگاه رفح، تامین مایحتاج زندگی و نیازهای بشردوستانه به ویژه سوخت و انتقال مجروحان و زخمی‌ها برای درمان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۰۲ ۰۹:۴۸

این چه وضع ترجمه و تیتر زدنه، منطوزتون از تا این لحظه هیچ داروی کمکی دریافت نکرده‌ایم همون تا این لحظه هیچ کمک دارویی دریافت نکرده‌ایم هست؟!