• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402080100762
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

پرچم ایثار و شهادت به دست دانش‌آموزان و معلمان است

پرچم ایثار و شهادت به دست دانش‌آموزان و معلمان است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: پرچم ایثار و شهادت امروز به دست دانش‌آموزان و معلمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در اجلاسیه ۱۱۰۰ شهید معلم و دانش‌آموز لرستان با عنوان «نسل سرافراز» که امروز، یکم آبان‌ماه در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد در حال برگزاری است، با بیان اینکه هدف از برگزاری اجلاس‎ها، یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا این است که پیام این شهیدان به دل‌ها بنشیند، گفت: طی دو سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ یادواره در لرستان برگزار شده است و ما امروز میهمان شهدا و آن‌ها نیز میهمان خداوند هستند.

وی با بیان اینکه شهیدان بر سر سفره رزق خداوند حضور دارند و ما میهمان آنان هستیم پس به نوعی ما نیز میهمان خداوند هستیم، ادامه داد: ما در این یادواره و اجلاس‎ها شرکت می‌کنیم تا از شهید کسب حیات کنیم، شهید هم زنده و هم حیات‌بخش است و هم بصیرت و بینش می‌دهد. شهدا شقایق‌هایی بودند که خودشان بندگی مخلصانه کرده و آن را به ما یاد دادند.

امام جمعه خرم‎آباد تصریح کرد: شهدا سبک‌بالانی هستند که از دنیای فانی گذشته و آن‌را به دنیای باقی بدل کرده و باقی ماندند. امروز جمعی از ما که اینجا هستیم با شهدای دانش‌آموز در یک کلاس بودیم و با برخی از معلمان شهید همکار بودیم، ولی ما امروز در فرش و شهدا در عرش هستند. شهدا دنیای فانی را پشت سر گذاشته و به بقا رسیدند و با قطره قطره خون خود حدیث بندگی را به ما یاد دادند.

شاهرخی با بیان اینکه شهادت مزد کسانی است که از دنیای فانی گذشتند و به جوار رحمت الهی فرا خوانده شدند و مزد خود را گرفتند، افزود: لحظه شهادت شهدا لحظه غم و ناراحتی مادران، پدران، همسران و فرزندان شهداست به همین دلیل است که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: پدران و مادران شهدا از انسان‌های برجسته هستند.

وی ادامه داد: جایگاه مؤمنان عادی بهشت است، اما جایگاه شهدا بهشت رضوان است و شهدای نوجوان و جوان، بانوان شهید، شهدای جاویدالاثر در میان این شهدا نشانه و ممتاز و برجسته هستند و خوشا به حال این نوجوانان و جوانان و معلمان و دانش‌آموزان شهید و خانواده‌های آنان. اگر شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید در لرستان و کشور توانستند بر دشمنان غالب شوند به خاطر رشادت این نوجوانان و جوانان بود.

امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به اینکه ایثار و از خودگذشتگی شهدای دانش‌آموز و معلمان شهید بود که نظام اسلامی توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد، گفت: مگر می‌شد بدون صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدای ۱۵ خرداد، ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و شهدای دفاع مقدس، حرم و امنیت این گردنه‌ها را پشت سر گذاشت.

شاهرخی با بیان اینکه هرچه خدمت به خانواده‌ معظم شهدا داشته باشیم باز هم در قبال کاری که کردند هیچ است و این صبر و شکیبایی خانواده‌های شهدا بود که ما را به این عظمت رساند، اظهار کرد: در قرن ۲۱ که علم و فناوری به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و آن‌قدر سرعت زیادی دارد که زمان حال نداریم و آنچه اختراع می‌شود فوری به گذشته رفته و چیز جدید اختراع می‌شود، ولی تعلیم و تربیت و اصول اسلامی و اخلاقی آنچنان به باد رفته است که باید در این قرن در شهر غزه با سوزن خیاطی و بدون بیهوشی جراحی انجام شود.

وی ادامه داد: فرزندان شما مقتدر بودند ولی مظلوم، در حالی که رژیم بعثی شهرهای ما را بمباران و موشک‌باران کرد از امام(ره) خواستند مقابله به مثل کنند، امام(ره) فرمودند: ما با مردم عادی کار نداریم که نشان داد ما پایبند به اصول اخلاقی بودیم.

شاهرخی تصریح کرد: پرچم ایثار و شهادت امروز به دست دانش‌آموزان و معلمان است که باید برای رسیدن به اهداف متعالی این پرچم را محکم به دست بگیریم، روزی در نزد عده‌ای رسیدن به کربلای معلی دست‌نیافتنی بود ولی دیدید که شهیدان و شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان شب‌های تیره و ظلمات را به نور تبدیل کردند و راه کربلا باز شد و اربعینی شکل گرفت که در اقصی‌نقاط جهان برای زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی حضور پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان افزود: بنگرید نسل قبل شما چه‌کار کردند، این نسل را نسلی می‌بینیم که اگر پیشروتر نباشند، عقب‌تر نیستند و این درسی است که شهدای دانش‌آموز دادند اگر جنگ‌ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم به خاطر آگاهی و بینش شما دانش‌آموزان بود.

وی گفت: امروز نیز ممکن است عده‌ای نماز خواندن در قدس در نظرشان بعید و دست‌نیافتنی باشد، اما همان‌طور که مسیر کربلا باز شد با همین همت مسیر قدس نیز باز خواهد شد، با نصرت خداوند، یاری مبارزان فلسطینی و محور مقاومت این رژیم که ۷۰ سال در کارنامه‌اش زشتی و پلیدی است برچیده خواهد شد، چرا که اسرائیل به قهرمانان فلسطینی نمی‌تواند ضربه بزند، بیش از نیمی از شهدا زنان و کودکان بودند.

امام جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه اتحادیه اروپا که در جریان اغتشاشات سال گذشته در کشور ایران خود را حامی دختران و زنان ایرانی می‌دانست، الان ببینید که در قبال زنان و دختران فلسطینی چه موضعی گرفته است، افزود: امروز از جامعه بشریت آنچه مشاهده می‌کنیم پایمال کردن اصول اخلاقی و اسلامی است.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بستری را فراهم کند تا جوانی که اجتماع حضور پیدا می‌کند پایبند به اصول اخلاقی و دینی بوده و برای خدمتگزاری به جامعه آماده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha