• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402080100440
  • خبرنگار : 50184

ماجرایی عجیب در شورای شهر کرمانشاه

دعوت به جلسه شورا و درب بسته سالن جلسات!

 دعوت به جلسه شورا و درب بسته سالن جلسات!

ایسنا/کرمانشاه به گفته برخی از اعضای شورای شهر کرمانشاه، امروز(اول آبان) به دعوت رییس شورا قرار بود جلسه رسمی شورا برگزار شود، اما وقتی در زمان مقرر در محل شورا حاضر می شوند، با درهای قفل شده سالن جلسات مواجه می شوند.

آنطور که یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه می گوید، قفل کردن درب سالن جلسات شورا با دستور رییس شورا انجام شده است.

به گزارش ایسنا، سیداحسان احسانی عضو شورای شهر کرمانشاه، در جمع خبرنگاران، در این خصوص گفت: براساس دعوتنامه ارسالی از سوی رئیس شورا که به همه اعضاء ابلاغ شده، مقرر بود ساعت ۱۰ صبح امروز(دوشنبه، اول آبان) جلسه رسمی شورای شهر کرمانشاه برگزار شود. 

وی افزود: طبق دعوتنامه ارسالی، در نشست امروز قرار بود برخی موضوعات از جمله لوایح و نامه های ارسالی از طرف شهرداری مورد رسیدگی قرار گیرد، اما علیرغم اینکه در ساعت مقرر پنج نفر از اعضای شورا، یعنی من به همراه آقایان هاشم درویشی، سیدمیثم موسوی اجاق، سیدپیمان موسوی و احسان حیدریان به محل شورا مراجعه کردیم، با درهای بسته و قفل شده سالن جلسات مواجه شدیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: پس از پیگیری‌ها، مسئول حراست و دبیرخانه شورا اعلام کردند که طبق دستور رئیس شورا درب سالن جلسات قفل شده و او عنوان کرده شورا تعطیل است. 

وی ادامه داد: براساس آئین نامه داخلی و اجرایی شوراهای شهر، تعطیلات شورا باید به تصویب اعضای شورا برسد، اما رئیس شورای شهر کرمانشاه با زور و قدرت خود اقدام به تعطیل کردن شورا کرده که خلاف قوانین و آئین نامه های شورا است. 

این عضو شورای شهر کرمانشاه اضافه کرد: آقای زرافشانی- رییس شورا- یا قانون و آئین نامه های داخلی شورای شهر را نمی داند و یا اینکه خود را به خواب زده، ولی از آنجایی که ایشان چند دوره در شورای شهر بوده به خوبی با قوانین و آئین نامه‌ها آشنایی دارد و خود را به خواب زده است. 

 دعوت به جلسه شورا و درب بسته سالن جلسات!

احسانی در پاسخ به این سوال که مگر دعوتنامه نشست امروز از سوی خود رئیس شورا امضاء و ارسال نشده است، گفت: همین طور است، اما دلیل اینکه آقای زرافشانی درب سالن جلسات را قفل کرده و خود به جلسه نیامده و ما را نیز معطل کردند، نمی دانیم. 

وی در خصوص اینکه آیا در نشست امروز شورا غیر از بررسی لوایح و نامه های ارسالی شهرداری، موضوع دیگری هم در دستور کار قرار داشت، افزود: با توجه به اینکه اخیرا یکی از اعضای شورای شهر سلب عضویت شده، طبق قانون در اولین نشست شورای شهر باید مراسم تحلیف عضو علی البدل برگزار و او به عنوان عضو جدید معرفی شود.

به گزارش ایسنا، طی چند وقت اخیر به دلیل دودستگی اعضای شورا و تقسیم اعضا به دو گروه اکثریت و اقلیت، جلسات شورا به واسطه عدم حضور تعدادی از اعضاء به حد نصاب نمی رسد و تشکیل نمی شود.

 دعوت به جلسه شورا و درب بسته سالن جلسات!

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha