• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402073021825
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل مطرح کرد

تشدید نظارت بر بنگاه‌های املاک و نمایشگاه‌های خودرو، از صدور مجوز تا اخذ تعرفه

تشدید نظارت بر بنگاه‌های املاک و نمایشگاه‌های خودرو، از صدور مجوز تا اخذ تعرفه

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: نظارت بر بنگاه‌های املاک و نمایشگاه های خودرو از صدور مجوز تا اخذ تعرفه تشدید می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان جلسه ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه مشاورین املاک و خودرو و به منظور بررسی اقدامات پیشگیرانه در دادگستری استان برگزار شد.


در این جلسه جهانگیر جوانمرد با بیان اینکه متأسفانه اختلافات و دعاوی ملکی و خودرو موجب تشکیل بسیاری از پرونده ها در محاکم می‌شود، گفـت: این معاونت به منظور  ساماندهی و کاهش اختلافات و دعاوی در این موضوعات ورود جدی داشته و تمام توان خود را با ایجاد ساز و کارهای تعاملی با سایر دستگاه‌های متولی بکار می‌گیرد تا نتایج قابل قبول‌تری در این خصوص رقم بزند.


وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیرانه تشدید نظارت بر مشاورین املاک و نمایشگاه‌های خودرو در تمامی فرایندها یعنی از  صدور مجوز تا اخذ تعرفه است که با همکاری و نظارت مراجع مربوطه از جمله  اداره کل صمت این امر به جد پی‌گیری می‌شود.

  اخذ هرگونه وجهِ مازاد بر نرخ مصوب، تحت هر عنوانی فاقد وجاهت قانونی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه بر رعایت مقررات و دستورالعمل از ناحیه صنوف مشاورین املاک و خودرو تأکید کرد و گفت: همه اقدامات صنوف بایستی بر اساس دستورالعمل های قانونی باشد، به ویژه در بحث اخذ تعرفه  باید دقت و توجه ویژه‌ای انجام گیرد.

جوانمرد اضافه کرد: اخذ هرگونه وجهِ مازاد بر نرخ مصوب، تحت هر عنوانی فاقد وجاهت قانونی است و صنوف باید پس از اخذ هزینه قبض رسید برای متعاملین صادر کنند.
وی افزود: به منظور بروز بودن اطلاعات و آگاهی های مشاورین املاک و خودرو از قوانین و مقررات صنفی ضروری است تا دوره‌های آموزشی برای متقاضیان پروانه تخصصی اشتغال و نیز صنوف دارای مجوز به صورت مستمر برگزار شود و در این خصوص نیز دستگاه قضایی آمادگی دارد تا با استفاده از کارشناسان مجرب حقوقی خود در برگزاری این دوره ها همکاری های لازم با دستگاه ها ی متولی داشته باشد.


معاون رئیس کل دادگستری استان در پایان با اشاره به حمایت از اقدامات قانونی اتحادیه ها و صنوف، ضمن هشدار به صنوف فاقد مجوز اظهار کرد: سریعاً نسبت تعیین تکلیف و اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند تا شاهد پلمپ واحد صنفی خود نباشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha