• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072921022
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان مطرح کرد

تأکید بر ترویج نماز در مدارس با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم

تأکید بر ترویج نماز در مدارس با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: این اداره‌کل هر زیرساخت و برنامه‌ای که برای ترویج نماز در مدارس نیاز باشد، انجام می‌دهد.

یونس بهاروند ایران‌نیا، ۲۹ مهر ماه در دومین جلسه ستاد شورای اقامه نماز اداره‌کل نوسازی لرستان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد چراغی، رئیس ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰۰ متر فرش و سجاده در دستور کار داریم، اظهار کرد: البته در نقشه‌های استاندارد هم ساخت نمازخانه جزو برنامه‌های اصلی ما است.

وی بیان کرد: در تفاهم نامه‌ای هم که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص ساخت ۱۰۰۰ مدرسه به جای مدارس فرسوده ظرف چند سال آینده منعقد کرده‌ایم، قرار است ۵۰ سالن یکصد متری هم گنجانده شده است.

بهاروند گفت: بر اساس این تفاهم نامه اگر مدرسه‌ای فضای کافی در اختیار داشت، یک سالن چند منظوره یکصد متری که نمازخانه هم در آن تعریف شده است را هم احداث می‌کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان خاطرنشان کرد: در طرح شهید پناهی هم آیتم دیگری را مدنظر قرار داریم و آن اینکه اگر کانکس‌ها جمع‌آوری شد، در صورتی که فضای آموزشی مدارس تکمیل باشد کانکس‌ها را برای موضوع نماز تجهیز کنیم.

وی تأکید کرد: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان هر اقدام و برنامه‌ای که برای ترویج نماز در مدارس نیاز باشد، انجام می‌دهد.

در ادامه حجت‌الاسلام چراغی، رئیس ستاد اقامه نماز لرستان هم با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: هر چقدر از ارزش‌ها و باورهای دینی دور شویم آسیب‌های اجتماعی هم افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: ترویج نماز به عنوان یک اکسیر و عامل بازدارنده آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه بین نوجوانان و جوانان ضروری است.

چراغی بیان کرد: باید در مدارس شرایط و بسترهای لازم مانند نمازخانه، آب گرم، سرویس بهداشتی و فرش برای اقامه نماز فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha