• شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402072920784
  • خبرنگار : 50039

در نشست با خبرنگاران عنوان شد؛

خبرهای خوش مدیرکل بیمه سلامت گلستان/ چگونگی برخورداری اتباع خارجی از مزایای بیمه

خبرهای خوش مدیرکل بیمه سلامت گلستان/ چگونگی برخورداری اتباع خارجی از مزایای بیمه

ایسنا/گلستان مدیرکل بیمه سلامت گلستان از برخورداری رایگان حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان از مزایای این بیمه خبر داد و گفت: خدمات بیمه سلامت همچنان در حال گسترش است.

سیدمحمد حسینی ظهر امروز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت در سالن اجلاس اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رایگان شدن پنج دهک جامعه برای برخورداری از مزایای بیمه سلامت، در حال حاضر فردی در استان گلستان نیست که تحت پوشش بیمه قرار نگیرد مگر اینکه خود فرد در این زمینه کوتاهی کرده باشد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌های نوین سبب شده تا ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف تسهیل گردد و در همین راستا پنل عقد و تمدید قرارداد الکترونیکی با مراکز درمانی طرف قرارداد مستقر شده است، ادامه داد: باید این خبر را به اطلاع هم استانی‌ها برسانیم که تحت پوشش قرار گرفتن واکسن «آنفولانزا و پنوموکوک» در ذیل خدمات بیمه سلامت یکی از اتفاقات مهم بود که محقق شد.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اینکه برخی از داروهای سرطانی که خود و یا مواد اولیه تولید آنها وارداتی هستند در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طی تصمیمی که طی چند روز اخیر اتخاذ شد، به همه اهدا کنندگان کُلیه ۵۸۳ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هموطنان در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوشی را از ارائه خدمات بیمه سلامت برای بیماری‌های مختلف دریافت خواهند کرد، افزود: باید از همه روش‌ها برای اطلاع رسانی به مردم استفاده شود که اگر از مزایای هیچگونه بیمه‌ای برخوردار نیستند، نسبت به عضویت در تنها بیمه دولتی کشور «سلامت» از طریق «سامانه بیمه سلامت ایرانیان» اقدام کنند و باید بگوئیم که تاکنون ۲۷ هزار و ۷۱۰ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج استان در سامانه بیمه سلامت نشاندار شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه انتخاب دهک‌های خانوار با بیمه سلامت نیست و از طریق دبیرخانه وزارت تعاون و سازمان مربوطه تعیین سطح می‌شود، تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری در استان گلستان رایگان و همه جمعیت روستایی استان نیز از مزایای بیمه سلامت برخوردار شده‌اند.

وی از بیمه «رایگان» ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج برای ۱۰۷ نوع بیماری تأسیس، طرح نسخه‌نویسی الکترونیک اجرا و هزینه‌های درمان ناباروری، بیمه خدمات توانبخشی، هزینه درمان و توانبخشی افراد دارای اوتیسم، بیمه رایگان ساکنین محلات کم‌برخوردار، بیمه بستری و سرپایی افراد مجهول الهویه و بیمه درمان مادران باردار، شیرده و فرزندانشان تا ۵ سالگی توسط بیمه سلامت تحت پوشش قرار داده می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان در خصوص تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی توضیح داد: اتباع خارجی دو دسته «مجاز و غیرمجاز» هستند که آنهایی که کارت «آمایش اتباع» دارند می‌توانند از مزایای بیمه سلامت برخوردار شوند که تاکنون حدود یک هزار و ۱۰۰ نفر از اتباع خارجی گلستان از مزایای این بیمه دولتی برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha