• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402072517684
  • خبرنگار : 50463

مدیر کل استاندارد یزد:

نظارت مردمی، تضمین کننده کیفیت کالاهاست

نظارت مردمی، تضمین کننده کیفیت کالاهاست

ایسنا/یزد مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: پیگیری از سوی مردم در زمینه استاندارد در سلامت و کیفیت کالا نقش تاثیرگذاری دارد.

«حمید مطهری» امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در نشست با خبرنگاران گفت: در دولت سیزدهم، استاندارد مردمی در راس اقدامات این حوزه است و در هفته استاندارد امسال نیز شعار مشارکت مردمی و استاندارد مردمی است و با نظارت اقشار مختلف موفقیت بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیگیری در زمینه استاندارد در سلامت مردم و جامعه نقش تاثیرگذاری دارد؛ گفت: برخی از تولید کنندگان هر مواد اولیه ای را تهیه و نسبت به تولید اقدام می‌کنند و چون نمی‌توانند استاندارد را دریافت کنند لذا با انواع و اقسام روش ها علامت استاندارد را بر روی کالای خود درج می کنند که تخلف است.

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد؛ افزود: امکان دارد شخصی نشان استاندارد را بدون ضابطه ممهور به مهر استاندارد کرده یا جعل کند بسیاری از عموم مردم نمی دانند که چگونه باید اصالت سنجی کنند و مردم می توانند با استعلام از سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ نسبت به دریافت کد ۱۰ رقمی استاندارد اقدام کرده و اصالت سنجی کنند.

مطهری با بیان اینکه در صورت عدم دریافت کد نیز آن کالا فاقد استاندارد است؛ گفت: متاسفانه برخی از کارخانه ها که از یک محصول خود استاندارد دریافت کرده اند بر روی دیگر محصولات خود نیز اعمال می‌کنند که این امر تخلف بوده و از طریق سامانه ذکر شده قابل بررسی و پیگیری است.

وی افزود: در زمینه کم بودن عیار برخی از طلاهای فروخته شده توسط زرگری های یزد نیز اقدام شده است، در حالی که برای فروش به مردم عیار کمتری داشت اما مبلغ آن با عیار بالاتر دریافت و سپس در زمان خرید از مردم با همان عیار پایین قیمت گذاری می شد که تخلف است که خوشبختانه این روند در حال حاضر اصلاح شده و نظارت ما نیز کماکان وجود خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: ۵۶ قلم کالا در کشور دارای استاندارد اجباری است که شش قلم وارداتی و نظارت دائمی بر روی این کالاها انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha