• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402072417141
  • خبرنگار : 71661

انگلیس خانواده یک پزشک در نوار غزه را تحت فشار قرار داد

انگلیس خانواده یک پزشک در نوار غزه را تحت فشار قرار داد
دکتر غسان ابو سته، پزشک فلسطینی-انگلیسی

یک جراح ترمیم و زیبایی که در غزه زندگی کرده و اخباری از تجاوزهای تازه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به خبرگزاری‌ها مخابره کرده بود، اعلام کرد که پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا خانواده‌اش در انگلیس را تحت‌ فشار گذاشته است.

به گزارش ایسنا، دکتر غسان ابو سته، پزشک جراحی که با وجود تهدیدهای رژیم صهیونیستی، حاضر به ترک نواحی شمالی نوار غزه نشده، امروز اعلام کرد: پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا به خانه من در انگلیس رفته و خانواده‌ام را آزار داده است.

به نقل از روزنامه گاردین، این پزشک که در بیمارستانی در شمال غزه شاغل است، در روز دوشنبه به رسانه‌ها گفته بود در این منطقه مانده تا به بیماران فلسطینی که قصد مقاومت در برابر دستور اسرائیل برای تخلیه سرزمین خود را دارند، کمک کند.

ارتش رژیم صهیونیستی به شهروندان نوار غزه هشدار داده که قصد تشدید بمباران نواحی شمالی این منطقه را داشته و از آنان خواسته تا با ترک خانه‌های خود، به جنوب نوار غزه و مرز مصر مهاجرت کنند. با این‌ وجود، اکثر فلسطینیان در برابر این تهدید مقاومت کرده و سرزمین خود را ترک نکرده‌اند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی حتی مناطقی را هم که پیش‌تر آن را امن اعلام کرده بود بمباران کرده است.

او دوشنبه در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی گفت که بیشتر بیمارانی که این روزها مداوا می‌کند، یا بر اثر انفجار موشک‌ها و بمب‌های رژیم صهیونیستی آسیب دیده و یا بر اثر تخریب خانه‌های خود که از انفجار این تسلیحات ناشی شده، مجروح شده‌اند. این پزشک گفت: در اینجا با یک پدیده مواجه شده‌ام؛ اینکه از تمامی اعضای یک خانواده، تنها یک کودک زنده مانده و او هم مجروح است.

انگلیس خانواده یک پزشک در نوار غزه را تحت فشار قرار داد
غسان ابو سته، مشغول مداوای مجروحان فلسطینی

این پزشک ادامه داد: دیروز صبح یک کودک پنج‌ساله را دیدم که از سوختگی رنج می‌برد. همچنین یک دختربچه چهارساله را دیدم که از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی و آسیب شده بود و این دو تنها بازماندگان خانواده‌های خود بودند که از زیر آوار بیرون کشیده شدند. هر روز از این موارد می‌بینم.

غسان ابو سته در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد در غزه بماند، گفت: تا وقتی آتش‌بس حاصل شود، می‌مانم. در حال حاضر نمی‌توانم به بیماران و همکارانم پشت کنم. من با آگاهی از وضعیت جنگی این منطقه، به اینجا آمدم و به‌عنوان یک پزشک، نسبت به بیمارانم تعهد اخلاقی دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۴ ۲۱:۵۰

چقدر شما انگلیسی ها عوضی و کثیف هستید...