• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402072416721
  • خبرنگار : 50444

آب سد شیرین دره همچنان از مدار بجنورد خارج است/ تجهیز ۳ چاه آب شرب در ۲ روز

آب سد شیرین دره همچنان از مدار بجنورد خارج است/ تجهیز ۳ چاه آب شرب در ۲ روز

ایسنا/خراسان شمالی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آب سد شیرین دره همچنان از مدار بجنورد خارج است اما با اقدامات انجام شده شاهد کاهش موارد افت فشار و قطعی آب شرب مشترکان هستیم.

منصور درتومی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نیمی از آب شرب شهر بجنورد و ۱۴ روستای اطراف آن از محل سد شیرین دره تامین می شود اما اکنون شش روز است که از مدار شبکه خارج شده است.

وی ادامه داد: آب مورد نیاز شهر بجنورد و ۱۴ روستای اطراف آن ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آن از سد شیرین دره تامین می شد اما اکنون این ظرفیت از مدار خارج شده و طی روزهای گذشته با اُفت فشار و گاها قطعی آب شرب مواجه بودیم.

وی افزود: پیش بینی می شد که آب سد طی روز گذشته زلال شود تا بتوانیم آن را تصفیه و به شبکه توزیع آب شرب منتقل کنیم اما این اتفاق رخ نداد. علت آن هم این است که پس از بارش های هفته گذشته، همچنان پس از شش روز سیلاب وارد سد می شود که سبب تلاطم و عدم زلال شدن آب می شود که نتیجه آن، گل‌آلود شدن و عدم امکان تصفیه است.

درتومی بیان کرد: طی روزهای قبل برای جبران این کمبود، آب چاه های اطراف بجنورد را وارد مدار کردیم تا آب شرب مردم قطع نشود. همچنین طی اقدامی جهادی، سه حلقه چاه نیز طی ۴۸ ساعت گذشته با تلاش نیروهای این شرکت تجهیز و وارد مدار شد که بهبود وضعیت آب شرب مشترکان را به دنبال داشت.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکید کرد: تاکنون امکان برداشت از آب سد وجود نداشت اما از آبگیر سد مقدار کمی معادل ۱۱۰ لیتر برثانیه در حال برداشت هستیم. مجموع اقدامات انجام شده طی این چند روز سبب شده است که میزان اُفت فشار و قطعی آب مشترکان ما از ۵۰ درصد به سه درصد کاهش یابد که امیدواریم این تعداد نیز برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha