• دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402072416364
  • خبرنگار : 50618

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران:

رسانه‌ها یکی از عوامل اعتلای استان هستند

رسانه‌ها یکی از عوامل اعتلای استان هستند

ایسنا/مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر لزوم به‌کارگیری دقت‌نظر در حوزه‌های مدیریتی گفت: یکی از عوامل اعتلای استان رسانه‌ها هستند و با نقش اثرگذارشان در فرهنگ‌سازی، آموزش، معرفی جاذبه‌ها و دیگر موارد سبب ایجاد انگیزه و تشویق مردم می‌شوند.

به گزارش ایسنا، احسان آهنگر ۲۳ مهر ماه در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعاتی خزر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری اظهار کرد: مازندران تا امروز در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای موفق عمل کرده و ظرفیت برگزاری جشنواره در سطح ملی و فراملی را دارد.

وی مازندران را قطب گردشگری کشور خواند و افزود: چنان که باید از ظرفیت‌های گردشگری استان استفاده نکردیم. با برنامه‌ریزی دقیق، علمی و نگاه مطلوبانه به گردشگری، مازندران در مسیر اعتلای این صنعت گام برمی‌دارد، باید از این ظرفیت غنی در حوزه‌های اقتصادی برای توسعه استفاده کنیم.

آهنگر با اشاره به اینکه کشورهای توسعه‌یافته از رسانه به‌عنوان مهم‌ترین راه جذب مخاطب در گردشگری بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: باید در حوزه گردشگری مطالعه تخصصی داشته باشیم، در این حوزه به فعالان متخصص نیاز داریم تا با مطالبه از مسئولان در توسعه گردشگری استان نقش اثرگذار داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره محورهای موضوعی جشنواره رسانه‌ای خزر اظهار کرد: نگاه این جشنواره صرفا به مازندران نیست و در افق اهداف‌مان استان‌های همسایه و کشورهای حاشیه خزر را نیز برای شکل‌گیری تعامل بیشتر با همسایگان دیدیم.

آهنگر بهینه‌سازی مدیریت شهری را یکی از ارکان اصلی جشنواره خزر عنوان کرد و افزود: رسانه می‌تواند نقش ارزنده‌ای به‌ویژه در توسعه شهرها داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تعامل میان مسئولان و مطالبه‌گران رسانه باید دو سویه باشد، تصریح کرد: تامین زیرساخت و ارائه خدمات از وظایف مسئولان است که به توسعه صنعت گردشگری کمک می‌کند. رسانه‌ها در حوزه مدیریت شهری با انعکاس تقاضای مردم و اطلاع‌رسانی خدمات مسئولان، می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی برگزاری جشنواره رسانه‌ای خزر را ضرورت توسعه فعالیت رسانه‌های استان دانست و افزود: ساختار حمایتی باید تغییر کند و در راستای توسعه مخاطب باشد تا توزیع عادلانه حمایت‌ها اتفاق بیفتد. به لحاظ کمیت اوضاع خوبی داریم و باید در بحث کیفیت ورود پیدا کنیم.

آهنگر بر شکل‌گیری ادبیات مشترک میان رسانه‌ها و فعالان این حوزه تاکید کرد و گفت: جریان‌سازی بر پایه شبکه‌سازی محقق می‌شود به همین دلیل، جریان‌سازی بدون ایجاد گفتمان مشترک امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار کرد: دیواری بین رسانه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد مازندران نمی‌بینم. کمک کنیم تشکیل جبهه رسانه‌ای محقق شود چراکه در دنیای امروز رسانه‌ها قدرت ما به شمار می‌آیند، اما برخی مسئولان از آن غفلت دارند.

آهنگر از بررسی ۵ موضوع به‌عنوان سند فرهنگی استان در اختتامیه جشنواره خزر با حضور مسئولان کشوری خبر داد و افزود: ساماندهی فضای رسانه‌ای مجازی یکی از مهم‌ترین این موضوعات است.

وی درباره برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه مطالبه ما است و گفتگوهایی با وزارتخانه برای برگزاری انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد. نمایشگاه کتاب باید باتوجه به ظرفیت غنی مازندران برگزار شود و بدانیم هزینه‌کرد در این حوزه سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ایسنا، ۳۵۱ اثر در دو بخش اصلی و ویژه به جشنواره خزر راه یافتند که از این تعداد ۶۹ اثر از مازندران بوده است.

آثار ارسالی شامل ۱۱۴ گزارش، ۴۲ اثر در بخش عکس، ۳۲ مصاحبه، ۴۰ خبر، ۲۸ اثر چندرسانه‌ای، ۵۳ مقاله، ۱۲ صفحه‌آرایی، ۵ کاریکاتور و ۳۱ اثر در بخش ویژه جشنواره بوده است.

۱۰۲ نفر از فعالان رسانه‌ای استان‌های مازندران، البرز، تهران، گلستان، خراسان رضوی و گیلان در این جشنواره شرکت کردند که ۲۰ اثر توسط اداره‌کل مطبوعات خارجی ترجمه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha