• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072315542
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

هدف ما تولید برند لرستان در حوزه ماهیان خاویاری و تولید شیلات است

هدف ما تولید برند لرستان در حوزه ماهیان خاویاری و تولید شیلات است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه مجتمع‌های تولید ماهیان خاویاری در استان می‌تواند در تولید به ما کمک کرده هم اشتغال را بالا ببرند و هم کمک کنیم در ماهیان خاویاری و تولید شیلات و آبزیان به برندی در کشور تبدیل شویم.

سیدعماد شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه ما این است که لرستان را به قطب ماهیان خاویاری کشور تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه ماهیان سردآبی بعد از استان‌های ساحلی بیشترین تولید را با ۲۶ هزار تن در استان داریم.

شاهرخی بیان کرد: به سمت ایجاد استخرهای پرورش ماهیان خاویاری رفتیم، در حال حاضر مجتمع سپیددشت که ۲۰۰۰ تن ظرفیت دارد زیرساخت‌ها را آماده کرده و به سرمایه‌گذار واگذار کردیم که در حال تجهیز کارگاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که یک مجتمع ۱۰۰۰ تنی در فیروزآباد الیگودرز داریم که در حال تشریفات واگذاری است، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی زیرساخت مجتمع خاویاری دیناروند شهرستان کوهدشت را داریم که هم می‌توانند در تولید به ما کمک کنند هم اشتغال را بالا ببرند و هم کمک کنیم در ماهیان خاویاری و تولید شیلات و آبزیان به برندی در کشور تبدیل شویم.

وی افزود: تولید ۲۲۰۰ تن ماهیان گرم‌آبی، ۳۱۰۰ قطعه ماهیان زینتی در لرستان ظرفیت‌هایی است که وجود دارد و باید از آن‌ها استفاده کرد.

شاهرخی تصریح کرد: ۲۴۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های ماست که در طرح تحولی شیلات برنامه‌ریزی کردیم ۱۰ زیرساخت مجتمع ماهیان خاویاری را در طول رودخانه‌ها جانمایی کردیم و بعد از تأمین اعتبارات تحولی بزرگ در حوزه شیلات و آبزیان خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: کارهای بزرگی در حوزه دام انجام شده، درحالی که در جوجه‌ریزی طی یک سال گذشته اکثر استان‌ها دچار مشکل شدند ولی در لرستان با وفاق و همدلی که بین همه مسئولان استان، قرارگاه امنیت غذایی و ستاد تنظیم بازار استان وجود داشت، کمترین مشکل را داشتیم.

وی بیان کرد: ما تیر ماه و مرداد ماه ۸.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که نسبت به مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش جوجه‌ریزی داشتیم، یعنی علاوه بر تأمین استان مازاد تولید داریم که آن‌ها را منجمد می‌کنیم.

شاهرخی افزود: در بحث تولید تخم‌مرغ در دولت سیزدهم از ۷۵۰۰ تن به ۱۱ هزار تن رسیدیم که برنامه‌ریزی داریم به نیاز لرستان که ۱۸ هزار تن است برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha