• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402072215267
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان:

مجتمع کشت و صنعت مغان یک پتانسیل و ظرفیت ملی و میهنی در منطقه است

مجتمع کشت و صنعت مغان یک پتانسیل و ظرفیت ملی و میهنی در منطقه است

ایسنا/اردبیل مدیرکل دامپزشکی استان مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان را یک پتانسیل و ظرفیت ملی و میهنی در منطقه دانست و گفت: از همکاران دامپزشکی می خواهیم نهایت مسئولیت پذیری را در قبال این شرکت داشته باشند.

مهدی فیضی ۲۲ مهر در دیدار با صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان ضمن اشاره به سختی کار دامپزشکی افزود: همکاران ما در سازمان دامپزشکی کشور پیگیر این موضوع هستند که دامپزشکی جزء کارهای سخت و زیان آور تلقی شود.

فیضی از مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت مغان خواست با توجه به سختی و دشواری کار در دامپزشکی و نیز سختی امرار معاش و با توجه به شرایط خاص معیشتی نگاه ویژه به دامپزشکان و کادر فنی مجتمع را داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: دامپزشکی نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه  و نیز در رونق تولید و اقتصاد ملی دارد.

حمایت از شرکت کشت و صنعت مغان یک ضرورت ملی و کشوری است

صمد بهزاد نیز در این مراسم گفت: مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از مجتمع های منحصر بفرد در کشور و یک ظرفیت و پتانسیل ملی بوده و با دارا بودن بیش از ۲۱ هزار رأس دام سنگین بعنوان بزرگترین گله دامپروری صنعتی سالانه بالغ بر ۶۰ هزار تن شیر و افزون بر ۳ هزار تن گوشت تولید و روانه بازار مصرف می کند و علاوه بر نقش بسیار مهم در تأمین پروتئین دامی  در مقطع زمانی فعلی در تنظیم بازار کشور نقش اساسی ایفاء می نماید و حمایت از آن یک ضرورت ملی و کشوری است.

وی با اشاره به همکاری و رابطه نزدیک مجتمع دامپروری با دامپزشکی بعنوان نقطه قوت و فرصتی برای کشت و صنعت افزود: دامپزشکی به عنوان یکی از مهمترین دستگاههای حوزه سلامت جامعه با ایجاد فضای سالم در تأمین امنیت غذایی نقش بسیار مهمی دارد و غفلت از آن قطعا امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازد.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: با افزایش تعاملات فی مابین در ۱۵ سال گذشته به سطح بهداشتی قابل قبولی رسیده ایم که موردی از بیماری در دامهای کشت و صنعت مشاده نشود و در حال حاضر عاری از هرگونه بیماری دامی هستیم و این امر نشان دهنده این است که ارتباط با دامپزشکی به صورت تئوریک نبوده بلکه به صورت عملی است.

بهزاد با تأکید بر اینکه نتیجه خوبی از عملکرد دامپزشکی در سطح مجتمع نمایان است و کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی در این گله عظیم ۲۱ هزار رأسی کار سهل و آسانی نیست، خواستار افزایش سطح تعامل، هم افزایی و همکاری بین دو مجموعه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha