• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402072215017
  • خبرنگار : 50188

فرماندار:

اقامه نماز جماعت یکی از راه‌های مقابله با شبیخون فرهنگی است

اقامه نماز جماعت یکی از راه‌های مقابله با شبیخون فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان رفسنجان گفت: ۵۰۰ مدرسه در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۰۰ مدرسه شامل دوره اول و دوم متوسطه هستند که دانش آموزان به سن تکلیف رسیده‌اند و از این تعداد هم ۱۵۲ مدرسه دارای نمازخانه و امام جماعت هستند.

حسین رضایی صبح امروز ۲۲ مهرماه در شورای اقامه نماز شهرستان رفسنجان، اظهار کرد: مهمترین وظیفه آموزش و پرورش توسعه فرهنگ نماز است و این امر با تجهیز و شاداب‌سازی نمازخانه‌‎ها برای ایجاد انگیزه و ترغیب دانش‌آموزان برای حضور باشکوه در نمازهای جماعات محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اقامه نماز جماعت یکی از راه‌های مقابله با شبیخون فرهنگی است و به همین دلیل زمینه برپایی هرچه باشکوه‌تر این فریضه دینی در مدارس باید فراهم شود.

رضایی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در اول وقت انسان را از بسیاری از ناهنجاری‌ها و منکرات نجات می‌دهد، تأکید کرد: باید از ناحیه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت مس و همه مسئولان فرهنگی در این راستا بهره گرفت که نسل آینده با فرهنگ اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) تربیت شود.

رضایی اضافه کرد: از ۱۵۲ مدرسه دارای نمازخانه در رفسنجان، ۱۰۰ مدرسه نمازخانه مستقل دارند و اقامه نماز در بقیه این مدارس هم یا در فضای باز یا در سالن‌های چندمنظوره برگزار می‌شود لذا باید نسبت به حضور امام جماعت مدارس و تامین تجهیزات لازم نمازخانه‌ها از جمله وسایل سرمایشی و گرمایشی، سیستم صوتی، چادرنماز، ویدئوپروژکتور و ... از کمک شرکت مس و خیّران بهره‌مند شد.

دانش‌آموز یکی از مدارس رفسنجان، امام جماعت مدرسه است

امام جمعه رفسنجان نیز در این نشست با اشاره به این‌که دانش آموز یکی از مدارس رفسنجان، امام جماعت مدرسه است، گفت: بهتر است در مدارس دانش‌آموزان را به عنوان امام‌جماعت برگزید که این شیوه در اصلاح ذات و تقویت افراد و نیز مراقبت از نفس و دیگر مسائل کمک‌کننده است.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری افزود: انسان با نماز است که می‌تواند به اقیانوس بی‌کران الهی وصل شود، ضمن اینکه ترویج نماز در ادارات و مدارس می‌تواند به برطرف شدن مشکلات جامعه هم کمک کند.

وی ادامه داد: برای همه انسان‌ها در زندگی تلخی، شیرینی، پستی و بلندی، موفقیت و عدم موفقیت، ناکامی و شکست وجود دارد و در یک جایی باید ترمیم شود لذا همانطور که جسم انسان به آب و غذا نیاز دارد روح و جان آدمی هم به غذا نیاز دارد که بهترین عمل برای تقویت روح نماز است.

در ادامه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان رفسنجان با اشاره به عملیات طوفان الاقصی افزود: در زمانی که اسرائیل غاصب به جان مسلمانان افتاده تا منافعشان را غارت کند ما مسلمانان باید اتحاد و وحدت داشته باشیم تا دشمن نتواند بر مسلمانان چیره شود.

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی گفت: ستاد اقامه نماز باید در عرصه اقدامات فرهنگی جدی عمل کند و با برگزاری مسابقات، پخش اذان در ساعات کاری و جلوگیری از تداخل برنامه‌ها و جلسات با زمان نماز را اجرایی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha