• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402072214930
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

۱۷۵۰ وصیت‌نامه شهدای لرستان چاپ شده است

۱۷۵۰ وصیت‌نامه شهدای لرستان چاپ شده است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: تاکنون یک هزار و ۷۵۰ وصیت‌نامه شهدای استان گردآوری و چاپ شده است.

سرهنگ محسن رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فراموشی و تحریف همیشه در طول تاریخ از مهمترین آسیب‌ها بوده‌اند و چنانچه دانشجویان، اساتید و آموزش‌وپرورش نقش خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا نکنند در حفظ ثمرات دفاع مقدس موفق نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: اگر نقش‌آفرینی تمامی طیف‌های جامعه در دفاع مقدس نگاشته نشود، دشمن دفاع مقدس را تحریف و نسل آینده در تشخیص حق و ناحق‌های جنگ دچار اشتباه خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ۱۳ آبان سال گذشته بر حفظ یاد شهدا و پیام شهدا تأکید داشتند و در این راستا تبیین و تشریح وقایع دفاع مقدس و انتقال پیام شهدا بر همه ما واجب است.

رشیدی با اشاره به اجرای طرح خانه به خانه برای گردآوری خاطرات خانواده شهدا، افزود: در زمینه گردآوری وصایای شهدا نیز تاکنون یک هزار و ۷۵۰ وصیت‌نامه شهدای استان گردآوری و چاپ شده است.

وی اضافه کرد: مطالعه وصیت‌نامه شهدا لازم و ضروری است، اینکه نتوانسته‌ایم شهدای لرستان خود را به‌خوبی معرفی کنیم و همه در این زمینه مقصر هستیم، چراکه مستندسازی ضعیفی داشته‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس یکی از متقن‌ترین، علمی‌ترین و مستدل‌ترین روش گردآوری وقایع و آثار دفاع مقدس است.

رشیدی ادامه داد: دانشنامه به‌عنوان یک دایره المعارف نقش لرستان را در هشت سال دفاع مقدس تبیین می‌کند و باید هرکسی به هر نحوی که می‌تواند ما در این زمینه یاری دهد.

وی اظهار کرد: موزه دفاع مقدس آماده شده ولی هنوز تجهیز نشده است که امیدواریم همکاری‌های لازم در تجهیز این ظرفیت کم‌نظیر صورت گرفته و هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری کامل برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha