• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402072214772
  • خبرنگار : 71588

کویت و عربستان، تلاش صهیونیست‌ها برای کوچاندن فلسطینیان را محکوم کردند

کویت و عربستان، تلاش صهیونیست‌ها برای کوچاندن فلسطینیان را محکوم کردند

کویت و عربستان درخواست اشغالگران برای کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت ضمن مخالفت قاطعانه کشورش با درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر کوچاندن اجباری فلسطینیان از نوار غزه و تداوم تنش، کشتار و تخریب بی‌هدف زیرساخت‌های این منطقه که ناقض تمامی قوانین بین‌المللی است، خاطرنشان کرد، این درخواست‌ها، منجر به افزایش درد و رنج‌های ملت فلسطین خواهد شد که در حال حاضر از بمباران و محاصره‌ای رنج می‌برند که صدها قربانی برجای گذاشته است.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، وزیر خارجه کویت از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست تا برای توقف این تنش خطرناک، فوراً وارد عمل شوند.

سالم عبدالله الجابر الصباح همچنین خواستار توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان و برعهده گرفتن تمامی مسئولیت‌های سیاسی و بشردوستانه شد.

وی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا فوراً برای پایان یافتن محاصره و تضمین ورود کمک‌های پزشکی و انسانی، فراهم کردن غذا و آب برای مردم فلسطین از طریق سازمان ملل، آژانس‌ها و نهادهای غیردولتی ذی‌ربط اقداماتی اتخاذ کند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای مخالفت قاطع خود را با درخواست رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان از نوار غزه اعلام و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان از جامعه جهانی خواست برای توقف فوری حمله به غیرنظامیان و ممانعت از بروز یک فاجعه انسانی و تأمین مایحتاج زندگی و نیازهای دارویی ساکنان غزه اقداماتی را اتخاذ کند.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، محروم کردن ساکنان غزه از نیازهای اولیه خود، نقض قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه به شمار می‌آید که باعث تشدید بحران این منطقه و درد و رنج ساکنان آن خواهد شد.

این وزارتخانه خواستار پایان یافتن محاصره غزه، خارج کردن زخمی‌ها، پایبندی به قوانین بین‌المللی و انسانی و پیشبرد روند صلح طبق قطعنامه سازمان ملل برای ایجاد یک راهکار عادلانه و فراگیر و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شد.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به حدود ۱۹۰۰ شهید و ۷۶۹۶ مجروح رسیده است.

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که میان شهدا ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha