• شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072214771
  • خبرنگار : 71592

قدردانی حماس از موضع پوتین پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه

قدردانی حماس از موضع پوتین پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه

جنبش حماس فلسطین صبح امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای از موضع مخالف رئیس جمهوری روسیه با حمله و محاصره نوار غزه قدردانی کرده و از تلاش‌های مسکو برای توقف این حمله استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد، حماس از موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مخالفت او با محاصره غزه، قطع امدادرسانی‌ها و حمله به غیرنظامیان این منطقه قدردانی می‌کند.

در این بیانیه آمده است، حماس همچنین از تلاش‌های روسیه برای توقف تجاوز وحشیانه هدفمند رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استقبال می‌کند.

روز جمعه پوتین اعلام کرد، محاصره تحمیلی نوار غزه غیر قابل قبول است. درخواست‌ها از جمله در آمریکا برای محاصره این منطقه محاصره لنینگراد را در قرن پیش تداعی می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به تنش در خاورمیانه در پی نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی هم گفت: «ما اکنون حتی در آمریکا منتظر ارزیابی‌ها از این حوادث هستیم، گزینه‌های مختلفی درباره تحولات حوادث از جمله امکان اتخاذ اقدامات نظامی و غیرنظامی (علیه نوار غزه) دیده می‌شود.»

پوتین افزود: «ابعاد آن را درک می‌کنیم از نظر ما این مساله غیرقابل قبول است.»

وی همچنین بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور خود که وعده آن را داده‌اند، تاکید کرد و گفت، تصمیمات برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در سطح سازمان ملل گرفته شده و این حق فلسطینیان است که روی اجرای این وعده‌ها حساب کنند.

از طرف دیگر یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را که در آن به وضعیت مرزها با لبنان و صهیونیست‌های اسیر نزد مقاومت فلسطین اشاره نکرد، مورد انتقاد قرار داد.

نتانیاهو جمعه شب در سخنرانی تلویزیونی گفت، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تنها شروع پاسخ این رژیم به عملیات طوفان الاقصی است که مقاومت از روز شنبه آن را آغاز کرده است.

نتانیاهو مدعی شد که رژیم صهیونیستی تا نابودی مقاومت حماس  دست از حمله نخواهد کشید.

لاپید در واکنش به این اظهارات نتانیاهو در توییتی نوشت: «نخست‌وزیر اسرائیل نمی‌تواند در شرایط اضطراری همه را در انتظار بیانیه‌ای در شب جمعه (شب جمعه و صبح شنبه برای یهودیان مقدس است) در حالت وحشت قرار دهد و بعد حرف جدیدی نزند.»

لاپید افزود: «نتانیاهو حرفی از خانواده‌های افراد ربوده شده و خود این افراد نزد.» وی همچنین از نتانیاهو به خاطر عدم اشاره به تحولات جبهه شمال اراضی اشغالی انتقاد کرد و گفت، در این شرایط نخست وزیر تنها باید حرف تازه بزند.

حماس و گروه‌های فلسطینی صبح روز شنبه گذشته(۱۵ مهر) عملیات «طوفان الاقصی» را در واکنش به تجاوزات نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان علیه ملت فلسطین، اموال و مقدسات آنها آغاز کردند و حمله همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی گسترده‌ای را اجرایی و وارد جنگ با ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی عملیات «شمشیرهای آهنین» را در پاسخ به عملیات حماس آغاز کردند و به صورت گسترده مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار دادند که بیش از دو میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند و به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی درگیر وضعیت معیشتی بحرانی هستند.

حملات پیاپی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ویرانی‌های زیادی در مناطق مسکونی برجای گذاشته و هزاران فلسطینی شهید و مجروح شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha