• جمعه / ۲۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402072114390
  • خبرنگار : 71592

هشدار اردن نسبت به تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه

هشدار اردن نسبت به تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه

وزیر خارجه اردن در واکنش به درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل برای انتقال فلسطینی‌ها از شمال نوار غزه به جنوب آن، نسبت به هر گونه تلاش برای انجام این اقدام و انتقال این بحران به کشورهای همسایه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «عمون»، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن گفت، اهالی غزه اعم از کودک، زن و پیر این لیاقت را دارند که جامعه جهانی فورا برای حمایت از آنها و تامین نیازهای غذایی، دارویی و انسانی آنها در پی حملات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه اقدام کند.

وی افزود، محرومیت مردم غزه از ملزومات اساسی نقض قوانین بین‌المللی مخصوصا توافق چهارم ژنو و نادیده گرفتن تمامی ارزش‌ها و اصول انسانی است.

الصفدی گفت، آژانس بین‌المللی امدادرسانی به آوارگان فلسطین «آنروا» امکانات و بودجه لازم برای انجام وظایف خود ندارد و به همین دلیل اکنون وظیفه جامعه جهانی است که حمایت فوری داشته باشد.

وی تاکید کرد، درخواست حفاظت از غیرنظامیان دو طرف و محکومیت کشتار آنها، گرسنه نگهداشتن و محرومیت آنها از ابتدایی‌ترین حقوق زندگی باید به یک موضع بین‌المللی جامع تبدیل شود.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد، مخالفت با جنگ و خشونت علیه غیرنظامیان و محکومیت آن دو موضع ثابت کشورش است که همواره برای برقراری صلح و ثبات و زبان گفتگو تلاش می‌کند.

وی در واکنش به درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل برای انتقال یک میلیون و ۱۰۰ هزار فلسطینی از شمال نوار غزه به جنوب آن ظرف ۲۴ ساعت، نسبت به هر گونه تلاش برای انتقال فلسطینی‌ها از غزه به مصر و انتقال این بحران به کشورهای همسایه هشدار داد.

الصفدی تاکید کرد، همه کشورهای عربی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در روز چهارشنبه اعلام کردند، با هرگونه تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از وطن خود مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha