• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402072014102
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد

واکسینه شدن بیش از ۲۶ میلیون قطعه طیور صنعتی و بومی در کهگیلویه و بویراحمد

واکسینه شدن بیش از ۲۶ میلیون قطعه طیور صنعتی و بومی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هفته دامپزشکی سال گذشته تاکنون بیش از ۲۶ میلیون قطعه طیور صنعتی و بومی این استان واکسینه شدند.

«مختار رجائی‌ فر» روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی افزود: وظیفه دامپزشکی حفظ سرمایه دامی، بهداشت عمومی جامعه، امنیت غذایی و کنترل بیماری‌های بین انسان و دام است. 

وی اظهارکرد: دامپزشکی در دو بعد اقتصاد و بهداشت و سلامت جامعه فعالیت دارد که نظارت بر بهداشت عمومی مردم بسیار حائز اهمیت است.

 مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دامپزشکی استان روزانه از کشتارگاه ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی نیز بازدید دارد، خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر هشت میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۶۳ قطعه نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌های طیور صنعتی انجام شد.

رجائی فر تصریح کرد: هم چنین طی این مدت ۴۰۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع سمپاشی اماکن دامی انجام گرفت و بیش از ۱۰ هزار مورد معاینه ویزیت رایگان دام‌های روستایی و عشایری انجام شده است.

وی ادامه داد: فعالیت اداره کل دامپزشکی در خصوص واکسیناسیون و اعزام گروه‌های جهادی نسبت به سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، عنوان کرد: سه میلیون دام سبک در این استان وجود دارد که ۱۲ میلیون و ۷۱۹هزار واکسن به آنها تزریق شده است.

رجائی فر تاکید کرد: از هفته دامپزشکی سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۱۲۳ قطعه از طیور صنعتی و دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۱۵ قطعه طیور بومی واکسینه شدند.

رجائی‌فر با اشاره به اینکه ارائه واکسن در برخی از دام ها سه مرحله ای است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۵۷۳ مورد واکسن بیماری های بین انسان و دام نیز تزریق شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در این استان ۱۵۱واحد مرغداری وجود دارد که ظرفیت این مرغداری ها بالغ بر دو میلیون و ۷۴۱قطعه است.

رجائی فر عنوان کرد: پنج واحد مرغ تخم‌گزار با ظرفیت ۲۸٠هزار قطعه، ۲۱۳هزار کلونی زنبور  نیز در استان تحت نظارت دامپزشکی استان هستند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ۱۴۹ مورد ارزیابی بهداشتی مزارع آبزیان توسط دامپزشکان استان بیان کرد: ۲۶۵ مورد نمونه آبزیان جهت تشخیص بیماری اخذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha