• پنجشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402072013939
  • خبرنگار : 50635

مدیرکل استاندارد هرمزگان:

نقش سازمان استاندارد در تحقق اقتصاد دریامحور تقویت می‌شود

نقش سازمان استاندارد در تحقق اقتصاد دریامحور تقویت می‌شود

ایسنا/هرمزگان مدیرکل استاندارد استان هرمزگان: نقش سازمان استاندارد در تحقق اقتصاد دریامحور تقویت می‌شود.

محمد سروش سهیلی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌هایی ویژه دریایی استان هرمزگان، اظهار کرد: در تمام کشورهای جهان دریا و نوار ساحلی دارای ظرفیت‌های بی‌بدیل اقتصادی هستند که برخی از کشورهای جهان به خوبی توانسته‌اند این ظرفیت‌ها را در خدمت اقتصاد به کار بگیرند.

وی با اشاره به لزوم تقویت اقتصاد دریا محور، ابراز کرد: تقویت اقتصاد دریا محور و تمرکز روی این زمینه یک اصل برای تحقق توسعه پایدار در استان هرمزگان محسوب می‌شود چراکه بیش از ۳۰ درصد از مساحد کشور را استان‌هایی با نوار ساحلی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل استاندارد هرمزگان، با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی نظام استاندارد در اقتصاد دریامحور، تصریح کرد: برای تقویت نقش استاندارد در تحقق اقتصاد دریاپایه در استان هرمزگان جلسات مختلفی با مسئولان استان هرمزگان برگزار شد و تبادل نظر در این خصوص صورت گرفت.

سهیلی‌راد با اشاره به دستور رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در خصوص تمرکز بر اقتصاد دریامحور، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد، استانداردهای بین‌المللی حوزه بانکرینگ، FTP، LSA و راه‌های تقویت نقش‌آفرینی سازمان استاندارد در تقویت و رشد اقتصاد دریامحور بحث و تبادل نظر شد.

وی، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل استاندارد در تحقق توسعه، افزود: در آینده‌ای نزدیک تفاهم‌نامه مشترکی میان سازمان استاندارد و اداره کل بنادر و دریانوردی با هدف ایجاد کمیته‌ای فنی برای تدوین استانداردهای ملی در زمینه‌های مختلف اقتصاد دریا محور منعقد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد هرمزگان تشریح کرد: با توجه به ابعاد گسترده ملی و بین المللی اجرای مقررات سازمان جهانی بنادر و دریانوردی(IMO) در حوزه بانکرینگ، نقش آفرینی نظام استاندارد می تواند سهم به‌سزایی در بهرهمندی بیشتر کشور از حضور در بازارهای اقتصاد بین المللی ایفا کند.

همایش آشنایی با فرایند تدوین استاندارد بین‌المللی برگزار شد

سهیلی‌راد در ادامه با اشاره به برگزاری همایش آشنایی با تدوین استانداردهای بین‌المللی، گفت: جهت آشنایی بیشتر اساتید و دانشجویان حوزه استاندارد، همایش آشنایی با فرایند تدوین استانداردهای بین‌المللی در بندرعباس برگزار شد.

وی، با اشاره به اهمیت بهره گیری از مزایای تدوین استانداردها و ارائه نظر نخبگان کشور در کمیته های فنی استانداردهای بین المللی، مطرح کرد: این همای با حضور اساتید دانشگاه‌های سراسر استان هرمزگان، نخبگان، صاحب‌نظران صنایع فولاد، آلومینیوم، نفت ستاره و نماینده‌های کمیته‌های بین‌المللی تدوین استاندارد برگزار شد.

مدیرکل استاندارد هرمزگان خاطرنشان کرد: در این همایش نماینده ۲ کمیته متناظر فعال در استان هرمزگان شامل کمیته فنی متناظر مواد برای تولید آلومینیوم اولیه که دبیرخانه آن در شرکت آلومینیوم مستقر است و کمیته فنی متناظر سنگ آهن و آهن اسفنجی احیاء مستقیم که دبیرخانه آن در فولاد مستقر است گزارشی از عملکرد کمیته های خود ارائه کردند.

سهیلی‌راد اظهار کرد: استانداردهای بین المللی مربوط به سازمان های جهانیISO،IEC،CODEX و ASTM بوده و عضویت نخبگان در کمیته های متناظر آن ها سهم بسزایی در برخورداری صنایع از نظرات نخبگان ایرانی دارد به همین جهت از متخصصان و علاقه‌مندان اینن حوزه برای حضور در این میدان دعوت می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha