به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز- ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به عنوان بخشی از آزادراه شیراز-اصفهان در ۴ خط عبوری شامل دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مشارکت سرمایه گذاران تکمیل شده و فردا با حضور رئیس جمهوری افتتاح میشود.
در این راستا خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با حضور در برنامه تلویزیونی درباره این آزادراه توضیح داد: این آزادراه بخشی از آزادراه کریدور شمال به جنوب کشور در مرکز کشور است؛ چون ما چند کریدور شمال به جنوب آزادراهی داریم و این آزادراه از میانه کشور عبور میکند، از تهران به اصفهان، از اصفهان به شیراز و از شیراز به بوشهر میرسد. بنابراین این اولین مزیت آزادراه شیراز - اصفهان است که بخشی از کریدور آزادراهی شمال - جنوب به شمار میرود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دومین مزیت این است که این آزادراه به عنوان یک مسیر میانبر بین دو استان فارس و اصفهان است و فاصله بین دو شهر شیراز و اصفهان را ۱۳۴ کیلومتر کوتاه خواهد کرد و این اتفاق بزرگی است که در شبکه آزادراهی میافتد. همچنین علاوهبر اینکه فاصله بین این دو استان کوتاه میشود، استانهای جنوبی شامل بوشهر و هرمزگان هم میتوانند از این مسیر تردد کنند و با بهرهبرداری از این آزادراه یک تحول حملونقلی را در این دو استان و استانهای جنوبی شاهد خواهیم بود.
بیشتر بخوانید
افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان؛ فردا ۲۰ مهرماه
افتتاح طولانیترین آزادراه کشور در هفته جاری
آزادراه شیراز - اصفهان یک قطعه میانی از کریدور شمال - جنوب است
همچنین محمود محسنزاده -معاون مدیرکل مجریان آزادراههای کشور- با بیان اینکه آزادراه شیراز - اصفهان یک قطعه میانی از کریدور شمال - جنوب است، گفت: این کریدور از بندر انزلی شروع میشود و تا بوشهر ادامه دارد و توسعه آن در برنامه کاری توسعه آزادراههای ماست؛ و قسمت عمدهای از این کریدور در استان فارس و اصفهان واقع میشود.
ساخت آزادراه بندر انزلی تا امامزاده هاشم در دست مطالعه است و فاصله امامزاده هاشم تا اصفهان فقط هفت کیلومتر از جاده در منجیل رودبار باقی مانده که باید انجام شود و ۳۰ کیلومتر هم کنارگذر شرقی اصفهان را داریم که آن هم مسیر آزادراهی است و باید کامل شود؛ ۱۲۰ کیلومتر بین هم ایزدخواست و اصفهان است و بعد آن اتصال شیراز به بوشهر است.
انتهای پیام
نظرات