• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402071913148
  • خبرنگار : 71661

تقلای واشنگتن در متقاعد کردن بروکسل درباره ادامه حمایت‌هایش از اوکراین

تقلای واشنگتن در متقاعد کردن بروکسل درباره ادامه حمایت‌هایش از اوکراین

رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا در اطمینان بخشیدن به متحدان اروپایی خود نسبت به تداوم حمایت آمریکا از اوکراین، راه دشواری در پیش دارد.

به گزارش ایسنا، «چارلز براون» که در نخستین سفر خود به‌عنوان رئیس جدید ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به بروکسل رفته، سعی دارد به متحدان اروپایی واشنگتن اطمینان دهد که آمریکا با وجود درگیری‌های سیاسی در کنگره و بحران «خاورمیانه»، همچنان به حمایت از اوکراین متعهد است.

براون که ماه گذشته میلادی به‌عنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا منصوب شد، سه‌شنبه برای نشست ماهانه حمایت جهانی از اوکراین وارد بروکسل شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان و تحلیلگران نوشت که این ژنرال آمریکایی در حالی سعی دارد متحدان کشورش را از تداوم حمایت آمریکا از اوکراین آسوده‌خاطر کند که ریاست نهاد کلیدی تصمیم‌گیرنده درباره ارسال این کمک‌ها، یعنی مجلس نمایندگان آمریکا، اخیراً برکنار شد. کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش به اتهام سازش‌کاری با کاخ سفید بر سر سهم اوکراین از لایحه بودجه ایالات متحده، توسط اکثریت جمهوری‌خواه این مجلس برکنار شد.

علاوه بر این، عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی هم پیش‌بینی کمک‌های آتی آمریکا به اوکراین را دشوارتر کرده است.

نیروهای مقاومت صبح شنبه با حملات سنگین راکتی و موشکی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد. تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد که وزارت بهداشت غزه در آخرین به‌روزرسانی خود از آمار قربانیان حملات جاری به نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این تجاوزات خبر داد. از آن طرف رسانه‌های عبری بامداد امروز چهارشنبه اعلام کردند که تعداد کشته‌های صهیونیست‌ها از آغاز عملیات به ۱۲۰۰ تن رسیده است.

بایدن مکرراً بر حمایت از اوکراین تأکید کرده و در همین حین که فرماندهان نظامی آمریکا در بروکسل هستند، قرار است یک بسته حمایتی جدید تصویب کند.

چارلز براون در راه بروکسل گفت: در روزهای آتی با متحدان آمریکا دیدار خواهم داشت تا به آن‌ها اطمینان خاطر بدهم. درک می‌کنم که با وقایعی که در آمریکا و کنگره در جریان است، آن‌ها پرسش‌ها و دغدغه‌هایی خواهند داشت.

برخی مقامات اروپا علناً اعلام کرده‌اند که از گیر کردن بودجه‌های اوکراین در درگیری‌های داخلی کنگره آمریکا نگران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha