• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402071912990
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار مطرح کرد:

وجود ۱۲۰ واحد فعال حوزه پلاستیک در لرستان

وجود ۱۲۰ واحد فعال حوزه پلاستیک در لرستان

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از وجود ۱۲۰ واحد فعال در حوزه پلاستیک خبر داد.

سیروس ابراهیمی نوزدهم مهرماه در جلسه با جمعی از ذینفعان خوشه پلاستیک که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کار خوبی که در برخی استان‌های کشور صورت گرفته و در استان نیز اهتمام خوبی برای شکل‌گیری آن صورت گرفته، ایجاد خوشه‌های صنعتی است به این معنی که مجموعه‌های پراکنده‌ای که در راستای یک حوزه صنعتی فعال هستند و در جهت رفع مشکلات و پیشبرد امور در کنار هم قرار می‌گیرند.

وی افزود: با وجود ۱۲۰ واحد فعال در حوزه پلاستیک امروز جلسه خوشه پلاستیک را برگزار کردیم، مشکلات نسبتاً مشابهی دارند، به عنوان مثال در بحث خریدهای مورد نیازشان با توجه به حجم فروشی که در بورس معین شده این نیاز در استان دیده نمی‌شود که باید این مشکل حل شود و نیاز عبور از مشکلات ایجاد خوشه پلاستیک بود.

ابراهیمی تصریح کرد: خوشه پلاستیک در استان تشکیل و کارگزار آن مشخص و خوشبختانه تعاونی آن نیز تشکیل شده و بسیاری از امور به خوبی پیشرفت داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: در نشست امروز مباحث مختلف مطرح شد، پیشنهادهای کارشناسی شنیده شد و در این راستا مصوباتی در جهت رونق بخشیدن به این خوشه پیشرو تصویب شد تا ان شالله باقی خوشه ها نیز بتوانند از این الگو جهت ادامه فعالیت استفاده کنند.

فعال شدن تعاونی خوشه پلاستیک در استان لرستان

در ادامه این جلسه فرزادمحمدی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: وجود ۱۲۰ واحد صنعتی در زمینه محصولات پلاستیکی و پلیمری در استان ضرورت تشکیل خوشه پلاستیکی در استان را ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به شناسایی ۱۸ خوشه در لرستان افزود: خوشه پلاستیک ششمین خوشه توسعه یافته در استان است و در جهت توسعه‌ی هر خوشه برنامه‌هایی مدنظر داریم که در حال اجرایی شدن است و حدود چهار محور اصلی دارد، بحث اعتمادسازی و حساس‌سازی بین ذینفعان خوشه، ارتقاء فناوری، توسعه بازار، برندینگ و شبکه سازی است.

محمدی تصریح کرد: امروز کمیته استانی خوشه پلاستیک استان با حضور معاونت محترم اقتصادی استانداری لرستان تشکیل شد، تصمیمات خوبی اتخاذ شد البته از کارهای خوبی که در مدت گذشته در این‌باره صورت گرفته است ایجاد تعاونی تامین نیازخوشه پلاستیک بود که به واسطه این تعاونی واحدهای صنعتی که در زمینه تولید پلاستیک هستند می‌توانند به خرید جمعی و گروهی بپردازند و از اعتبارات اسنادی استفاده کنند و جمع این موارد می‌تواند به پایین بودن قیمت تمام شده بیانجامد.

وی بیان کرد: تعاونی خوشه پلاستیک در حال حاضر ۲۰ عضو فعال  و۷۰ واحد کد بورسی دارند و در ادامه‌ برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم با اجرای یک همایش ملی همه ذینفعان را تشویق و ترغیب کنیم تا در این تعاونی عضو شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تأکید کرد: از تصمیمات جلسه امروز این بود که اولویت تأمین اعتبارات تبصره ۱۸ برای اعضای تعاونی خوشه پلاستیک باشد و مصوب شود قوانینی که در زمینه تولید خوشه پلاستیک مشکلاتی ایجاد کرده است احصاء گردند و در مورد آن موارد بازنگری صورت گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha