• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402071812321
  • خبرنگار : 71290

بروجردی: ابتکار عمل در اختیار حماس و جبهه مقاومت است

بروجردی: ابتکار عمل در اختیار حماس و جبهه مقاومت است

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: به‌رغم کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در تقابل با جبهه مقاومت و عملیات طوفان الاقصی، شاهد ناتوانی اسرائیل در دفاع و ورود جدی در این جنگ هستیم.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از عملیات طوفان الاقصی گفت: جمله تاریخی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان که گفت اسرائیل، خانه عنکبوت است که به تعبیر قرآن سست‌ترین خانه است، تحقق یافت.

وی تصریح کرد: همان‌طور که مشخص است محور بقاء رژیم صهیونیستی غاصب، نامشروع و تحمیلی توسط انگلیس خبیث بنا نهاده شد و امروز می‌بینیم با عملیات روانی و نظامی که در طول دهه‌های گذشته به افکار عمومی منطقه القا کرده بودند که چهارمین ارتش قدرتمند دنیا را دارند و غیر قابل شکست است، اما با شکل‌گیری جبهه مقاومت در جنگ‌های متعدد اعم از جنگ 33 روزه و ... شاهد شکست رژیم صهیونیستی بودیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس پیشین همچنین بیان کرد: متاسفانه در تمام عملیات‌ها و جنگ‌ها رژیم صهیونیستی از بمب‌های فسفری استفاده کرده و کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض می‌کند و آمریکایی‌ها نیز حمایت می‌کنند، اما بدون تردید شکست خواهند خورد و این بار برنده این مصاف جبهه مقاومت است.

بروجردی خاطرنشان کرد: علیرغم بمباران متعدد، نیروهای حماس موفق به پیشروی شدند و چندین شهرک را در اختیار گرفتند و می‌بینیم که فرودگاه بن گوریون نمایشگاه ترس و وحشت صهیونیست‌ها است که در حال فرار هستند و کشورها به این باور رسیده‌اند که به دنبال نجات اتباع خود هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: این بار ابتکار عمل دست حماس و جبهه مقاومت است و بعد از به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای حزب‌الله اعلام کرد که آمادگی دارد تا جدی‌تر وارد عرصه شود.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی در بدترین شکل خودش در طول دهه‌های گذشته بوده که بی سابقه است و یک نماد مهم و واقعی از آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: علیرغم کمک‌های آمریکا شاهد ناتوانی اسرائیل از دفاع و ورود جدی در این جنگ هستیم و هیاتی را در سطح فراکسیون اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا فرستادند و از مقامات چین درخواست کردند تا با ایران صحبت کند و بتواند از این طریق و با وساطت ایران روند درگیری ها کند شود.

بروجردی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر در خواست شده تا اجلاس فوق العاده وزرای کشورهای اسلامی تشکیل شود و موضع متحد و جدی علیه این جنایت‌ها اتخاذ شده و تصمیمات عملی گرفته شود.
وی درباره تلاش صهیونیست‌ها برای عادی سازی روابط با برخی کشورهای منطقه گفت: فکر می‌کنم تمام رشته‌هایی که صهیونیست‌ها برای عادی‌سازی بافته بودند، پنبه شد و زمینه‌ای برای عادی‌سازی روابط با

کشورهای منطقه وجود ندارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha