• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402071711787
  • خبرنگار : 50536

مدیر کل پست استان خبر داد

ثبت ۶.۵ میلیون مرسوله پستی وارده و صادره از آذربایجان شرقی

ثبت ۶.۵ میلیون مرسوله پستی وارده و صادره از آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل اداره پست آذربایجان‌ شرقی از ترافیک بسته‌های پستی وارده استان در شش ماهه نخست سال‌جاری با تعداد سه میلیون و ۵۰۰ فقره مرسوله خبر داد و گفت: در طول این مدت تعداد سه میلیون مرسوله به مقاصد مختلف کشور صادر شده و در مجموع ترافیک وارده و صادره شرکت ملی پست استان شش میلیون و ۵۰۰هزار مرسوله بوده است.

جواد دباغ صادقی پور، دوشنبه، ۱۷مهرماه، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز جهانی پست، اظهار کرد: ترافیک بسته‌های پستی صادره استان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد و ترافیک وارده به استان سه درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اداره کل پست استان یک نهاد حاکمیتی و شرکت تمام دولتی است که به عنوان یکی از پایه‌های سکوی تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند.

وی با بیان این‌که این نهاد در سال‌جاری با ۴۸۷ فروشگاه اینترنتی قرارداد تجارت الکترونیک بسته است، ادامه داد: سایت «ای بازار» توسط شرکت ملی پست طراحی شده و فضا به صورت رایگان در اختیار تولید کنندگان و مشاغل خانگی قرار گرفته تا اجناس خود را تبلیغ و به فروش برسانند.

دباغ صادقی پور با اشاره به این‌که ایام کرونا فرصت بسیار مناسبی برای هوشمندسازی و روی آوردن مردم به خرید و فروش الکترونیکی را فراهم آورد، خاطرنشان کرد: این امر گام بزرگی در راستای استقبال مردم از خرید و فروش‌های اینترنتی بود که برای فرهنگ سازی آن در شرایط عادی چندین سال زمان نیاز بود.

وی به مشکلات خرید و فروش اینترنتی اشاره کرد و گفت: فروشنده و خریدار ملزم هستند در هر صورت به یکدیگر اعتماد کنند و با پیشرفت‌های حوزه‌ی فناوری شرکت پست، اعتماد متقابل خریدار و فروشنده با راه‌اندازی ای بازار و سرویس خرید و فروش اینترنتی فراهم شده است.

وی ادامه داد: چنانچه فروشنده‌ای، سایت دارد، محصول را به فروش می‌رساند اما اگر هیچ سایتی در اختیار ندارد، می‌تواند در سایت ما تبلیغ و آن را به فروش برساند.

مدیر کل پست آذربایجان شرقی با بیان این‌که سال‌های گذشته تمامی اقدامات حساب‌های این سایت دستی بود و هزینه اجناس نقدی دریافت می‌شد، خاطرنشان کرد: با پیشرفت‌های حوزه‌ی فناوری تمامی فرایند دریافت و پرداختی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که یکی از دغدغه‌های فروشگاه‌های اینترنتی بود.

وی افزود: از طریق ای بازار با ۶۱ فروشگاه قرارداد بسته‌ایم. بر اساس قوانین سازمان صنعت، معدن و تجارت در خرید و فروش اینترنتی باید هر سایت‌ دارای اینماد باشد و بدون آن بستن قرارداد غیر قانونی است.

دباغ صادقی‌پور تصریح کرد: با طراحی فروشگاه‌های جامع، مشاغل خانگی که دارای "اینماد" نیستند با رعایت مسائل حقوقی و امنیتی در زیر مجموعه فروشگاه‌های جامع قرار خواهند گرفت که از این طریق ۴۲۶ فروشگاه سازماندهی شده‌ است.

وی با بیان این‌که مجموع ترافیک صادره در شش ماهه نخست سال‌جاری از طریق این سه مدل بالغ بر ۱۵۰ هزار ترافیک است، گفت: مراودات مالی در طول این مدت توسط فروشگاه‌های اینترنتی ۷۰ میلیارد تومان بود.

دباغ صادقی‌پور ادامه داد: تعداد ۱۸۷ هزار گذرنامه معمولی و ۸۷ هزار گذرنامه زیارتی امسال در سطح استان توزیع شده‌ است.

وی با بیان این‌که سال ۱۳۹۵ جمعیت آماری اداره پست استان ۶۸۰ نفر بود و اکنون به ۴۴۲ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه رنج حقوقی کارکنان بسیار پایین است و به غیر از نیروهای خدماتی اکثر افراد با تحصیلات کارشناسی در این اداره مشغول هستند و از بین این تعداد نزدیک به ۷۰ درصد با توجه به کار کارشناسی خود حقوق می‌گیرند.

وی به طرح‌های عمرانی آماده‌ی افتتاح اشاره کرد و افزود: در مدت چهار ماه سال جاری ۱۶طرح عمرانی با مبلغ بیش از ۵۰ میلیارد ریال در قالب تعمیرات و زیر ساختی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین و مقرارت کد پستی و گشت نامه‌رسان، آذربایجان شرقی باید به هشت الی ۹ ناحیه پستی اداره شود که دسترسی مردم به خدمات پستی بهتر انجام شود که متاسفانه در این حوزه ضعیف عمل کرده‌ایم.

وی افتتاح ناحیه پستی شهید فیروزی وکیلی شهرک باغمیشه، ناحیه پستی حضرت ولیعصر(عج) کوی ولیعصر و ناحیه پستی شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند واقع در میدان امام حسین، محله یک جنب مدرسه معلم را از پروژه‌هایی عنوان کرد که شنبه۲۲مهرماه سال‌جاری به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر کل اداره پست استان به رونمایی از ناوگان جدید حمل و نقل پستی سنگین و سبک در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت و چهار دستگاه خودرو سنگین صفر کیلومتر تولید داخلی خریداری شده‌ و هفته‌ی آینده رونمایی خواهند شد.

وی کاهش آمار شکایات را ۳.۷ درصد نسبت به سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: ۵.۶ درصد مشتری‌ها از خدمات کارمندان پستی، خدمات پستی، متلاشی بودن و اخذ مبلغ اضافه از اداره پست استان شکایت کرده‌اند.

وی با بیان این که فرایند پستی در چهار مرحله قبول، آماده سازی، رهسپازی و توزیع انجام می‌ شود، گفت: بر اساس تصمیمات شرکت ملی پست و کمیسیون تنظیم مقررات، تمامی فرایند قبول را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم یعنی در تبریز ۲۵۰ دفتر و در سطح استان ۴۰۰ دفتر پیشخوان خدمات فرایند قبول پست استان را برعهده دارند.

دباغ صادقی‌پور تصریح کرد: فرایند آماده سازی و رهسپاری وظیفه حاکمیتی است و حق واگذاری آن را نداریم اما در فرایند توزیع ۲۰ درصد را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم.

وی به ساختمان مرکزی پست استان نیز اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد فضای فیزیکی این ساختمان در حال حاضر در اختیار خود پست است اما ۲۰ درصد در اختیار بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌ها قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha